Ahogyan a digitalizáció, fenntarthatóság, és elektromosítás egyre nagyobb szerepet játszik az autógyártók életében, úgy igyekeznek ezt az átalakulást a márkaarculatukban is megmutatni, és vadonatúj dizájnnyelvezettel, logóval, és esetenként márkanévvel tükrözni a vállalat új vízióit és értékeit. Ez a megújulás most érkezett el a Škodánál – írja a Villanyautosok.hu.
Kedd este Prágában ugyanis lerántották a leplet a Vision 7S tanulmányautóról, ami nem csupán egy újabb elektromos modell a csehektől, hanem egyben a Modern Solid dizájnvilág legelső megtestesítője is. Ezt az új látványt 2023-tól kezdve fokozatosan vezeti be a vállalat a modelljein.
Az online is közvetített bemutatón Martin Jahn, a Škoda Auto értékesítési és marketingigazgatója elmondta, hogy az arculatváltásra alapvetően három okból volt szükség. Az egyik, hogy a digitális és elektromos átalakuláshoz egy megújult, felfrissített márkára volt szükség, a második, hogy jobban el szeretnének különülni a Volkswagen Csoport többi márkájától, a harmadik pedig az, hogy úgy érezték, hogy a vásárlók ízlése is változik, és ezt igyekeznek követni.
Our new #SKODA logo says hello! What do you think of the new wordmark & picturemark?
— ŠKODA AUTO NEWS (@skodaautonews) August 30, 2022
A korábbi befektetéseken felül a Škoda Auto további 5,6 milliárd eurót fektet be az e-mobilitásba és 700 millió eurót a digitalizációba a következő öt évben. 2026 elejéig három új tisztán elektromos modell lép a piacra, ezek egyikét vetíti előre a Vision 7S. A másik kettő egy városi kisautó lesz 2025-ben, valamint egy kompakt SUV 2024-ben. A csehek egyelőre nem jelentették be a belsőégésű motoros korszak végét, de 2030-ra már az európai értékesítésük legalább 70 százalékát villanyautókkal tervezik.
The #VISION7S provides the first preview of an all-new #SKODA model & showcases the brand’s new #design language.
— ŠKODA AUTO NEWS (@skodaautonews) August 30, 2022
Explore more in the press kit ➡️ https://t.co/SNxRL3ntUa pic.twitter.com/mW6PEgpkJB