eur:
393.05
usd:
363.57
bux:
72351.87
2024. július 5. péntek Emese, Sarolta
Loaded European truck on motorway in beautiful sunset light. On the road transportation and cargo.
Nyitókép: Jag_cz/Getty Images

Ismét gond lehet az AdBlue-val, bajba kerülhetnek a fuvarozók

Az ammónia és karbamid jelentős részben Oroszországból jött eddig.

Csökken az AdBlue adalék gyártásához szükséges alapanyagok, az ammónia és a karbamid kitermelése, mivel ezek egy része Oroszországból származik - írja a Magyar Nemzet.

A Német Üzleti, Közlekedési és Logisztikai Szövetség (BWVL) arra figyelmeztetett, hogy ha nem találnak megoldást az üzemanyag-adalék pótlására, akkor veszélybe kerülhet a közúti áruszállítás.

Az adalékanyag vezető gyártója, a Yara International olaszországi és franciaországi gyárában évente egymillió tonna ammóniát és majdnem ugyanennyi karbamidot dolgoz fel, de az ukrajnai háború nyomán keletkezett szankciók - illetve az orosz exportstop - a gyár termelését 45 százalékosra fogták vissza ebben a hónapban.

Az AdBlue adalékanyag elengedhetetlenül szükséges az Euro 6-os dízelmotoros teherautók üzemeltetéséhez.

A karbamidot ammónia, levegő és víz szintézisével állítják elő. Az ammónia előállításához pedig általában földgázt használnak, amelynek ára jelenleg emelkedik. Ezért a BASF német vegyipari óriás már csökkentette az ammóniatermelést.

Az EU vezetése már tud a problémával, reakció azonban egyelőre nincs.

A nikkel piacán - amely elem az akkumulátorgyártásban fontos - ugyanez a probléma állhat elő.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.05. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×