eur:
415.45
usd:
403.11
bux:
79775.14
2025. január 5. vasárnap Simon
Munkatársak dolgoznak a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. kecskeméti gyárának szerelősorán, ahol a B-osztályú Mercedes személyautókat gyártanak.
Nyitókép: MTI/Ujvári Sándor

Magyarországi autógyárak tevékenységét is érinti a háborús konfliktus - körkép

Részint a beszállítások elmaradása akadályozza a termelést, részint az exportpiacokat rendezi át.

A kecskeméti Mercedes-gyárban alkatrészellátási problémákat okoz az ukrán beszállítások leállása. A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. pénteken arról tájékoztatott, hogy háromról két műszakra áll át a termelés a gyár egyes területein március 16-tól a hónap végéig.

A Mercedes-Benz többek között ukrajnai beszállítókkal is együtt dolgozik, akik különböző, a járműgyártáshoz szükséges alkatrészeket szállítanak a vállalatnak. Hangsúlyozták: a Mercedes-Benz beszállítóival szorosan együttműködve, folyamatosan figyeli és elemzi a helyzetet, közben pedig az ellátási láncaik biztonságát szolgáló megoldásokat dolgoznak ki. Ez egyebek mellett magában foglalja egyes megrendelések áttelepítését a beszállítóik más telephelyeire. Ugyanakkor gyáraik nagyfokú rugalmassága révén igyekeznek a lehető legjobban biztosítani a folyamatos termelést - tették hozzá. A cég közölte, hogy a Mercedes-Benz néhány gyárában a 11. naptári héttől egyes területeken az aktuális helyzethez igazítják a termelési programot és a műszakterveket, az intézkedés a kecskeméti gyárra is vonatkozik. A közleményebn kitértek arra, hogy a munkatársaknak a termelési program módosításából adódó munkaidő-kiesését a munkaidőkeret alkalmazásával egyenlítik ki.

A kecskeméti Mercedes-gyárban 2020-ban több mint 160 ezer autót gyártottak a világjárvány és a többhetes leállás ellenére.

A Magyar Suzuki Zrt.-nél beszállítói problémákat nem generál ugyan a háborús helyzet, a termelést ebből a szempontból nem befolyásolja, azonban az orosz és ukrán exportot egy időre ellehetetlenítette. A cég már bejelentette, hogy szállításait Oroszországba és Ukrajnába márciustól szünetelteti.

A Magyar Suzuki Zrt. éves szinten mintegy 10 000 autót exportál az orosz és ukrán piacra.

Bonnár-Csonka Zsuzsanna vállalati kommunikációs vezető az MTI-vel közölte: terveik szerint ugyanakkor ebben az időszakban is két műszakban zajlik majd a termelés Esztergomban. Az adott időszakra tervezett gyártási volumen tartása érdekében dolgoznak azon, hogy az érintett megrendeléseket átforgassák más piacokra - jelezte.

Tájékoztatása szerint a vállalatnak nincs a háborús válság által érintett területről közvetlen, Tier 1-es beszállítója, ettől függetlenül folyamatosan vizsgálják a teljes beszállítói láncot. Az esztergomi gyár számára továbbra is a tavaly óta a szektort sújtó félvezetőhiány okozza a legnagyobb kihívást - jegyezte meg.

Bonnár-Csonka Zsuzsanna kitért arra, hogy a növekvő energiaárak és a forint gyengülése szintén hatással van a működésükre, törekvésük hogy a gyártással kapcsolatos költségeket optimalizálják. Egy bizonyos szint után a többletráfordítások egy részét azonban kénytelenek az új autók árába is beépíteni - mondta. Hozzáfűzte: a járművek felszereltségi szintjén azonban nem változtatnak.

A Magyar Suzuki 2020-ban 112 475 gépkocsit gyártott, az eladott 111 044 esztergomi gyártású Suzuki 87 százalékát exportpiacokon értékesítették.

Címlapról ajánljuk
Jöhet a Szabadságpárt Ausztriában
vannak feltételek

Jöhet a Szabadságpárt Ausztriában

Kiutat keres Alexander Van der Bellen a rendkívüli belpolitikai válságából. Az elnök elismerte, hogy csalódást és meglepetést okozott számára a kormányalakítással általa megbízott három párt, a konzervatív Osztrák Néppárt, a szociáldemokrata SPÖ és a liberális NEOS novemberben kezdődött egyeztetéseinek teljes kudarca. A kiút a radikális jobboldali Osztrák Szabadságpárt szerepvállalása lenne.

Támadnak az ukránok Kurszknál

Az orosz védelmi minisztérium megerősítette a támadást. A jelentés szerint csapataik vasárnap két ukrán ellentámadást vertek vissza.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.01.06. hétfő, 18:00
Csaba László
közgazdász, egyetemi tanár
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×