Infostart.hu
eur:
385.19
usd:
328.11
bux:
109607.58
2025. december 13. szombat Luca, Otília
A Göcsej Intercity indulás előtt a zalaegerszegi vasútállomáson 2020. január 9-én. Ezen a napon sajtótájékoztatót tartottak a Zalaegerszeget érintő vasúti fejlesztésekről. A tájékoztatón Homolya Róbert, MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója közölte, hogy a menetrendfejlesztés eredményeként 17-34 perccel csökkent Zalaegerszeg és Budapest között a vasúti közlekedés menetideje, a Göcsej Intercity (IC) vonatokkal 3 óra alatt lehet eljutni a zalai megyeszékhelyről a fővárosba.
Nyitókép: MTI/Varga György

Így hat a munkaadók foglakoztatási kedvére a minimálbér-emelés

A Világgazdaság készített körképet a kérdésben.

A minimálbér és a garantált bérminimum januárban életbe lépő emelése miatt növekedő bérköltségek ellenére nem terveznek létszámleépítést a magyar nagyvállalatok, inkább máshogy gazdálkodják ki a pluszköltséget – írja a Világgazdaság a saját körkérdésére adott válaszok alapján.

A lap emlékeztetett arra, hogy a minimálbér 200 ezer forintra, a garantált bérminimum 260 ezer forintra nő. A kormány egyúttal 2,5 százalékkal csökkenti a szociális hozzájárulási adót, eltörli az 1,5 százalékos szakképzési hozzájárulást, a kisvállalati adót (kiva) pedig 11 százalékról 10 százalékra mérsékli.

A BKM Budapesti Közművek Nonprofit Zrt. a lapnak azt írta: "Hangsúlyozni kívánjuk, hogy a BKM esetében a tervezett jogszabályváltozások semmilyen formában nem érintik hátrányosan a munkavállalókat, tekintettel arra, hogy a társaság sem létszámleépítést, sem juttatáscsökkentést nem tervez a költségnövekedés ellensúlyozására".

A MÁV-Volán csoport közlése szerint mintegy 2,6 milliárd forintnyi bérköltség-növekedést okoz a bérminimumok emelkedése.

"A minimálbér emelése munkavállalóink kevesebb mint egy százalékát, a garantált bérminimum emelése munkavállalóink 13 százalékát érinti. A béren kívüli javadalmazásokat nem cafeteria-rendszer keretében juttatjuk, azokat nem befolyásolja a bérminimumok változása. A vállalatcsoport hároméves bérmegállapodása alapján idén is lesz munkavállalói lojalitást elismerő juttatás, illetve 10 százalékos béremelést hajtunk végre 2022-ben" – közölte a közlekedési társaság.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.15. hétfő, 18:00
Mészáros Andor
az Eötvös Loránd Tudományegyetem BTK Történeti Intézetének docense
Wambach: A magyar gazdaságban a legtöbb területen aggasztó a helyzet

Wambach: A magyar gazdaságban a legtöbb területen aggasztó a helyzet

Achim Wambach, a Leibniz Centre for European Economic Research (ZEW Kutatóintézet) igazgatója és a Mannheim Egyetem professzora szerint a magyar gazdaság elmúlt évekbeli stagnálását több különböző tényező (EU-s források hiánya, egyes szektorok túlszabályozása, külkereslet csökkenése) okozza, a trendek pedig hosszú távon sem biztatóak. A közgazdász a Portfolionak adott interjújában arról is beszélt, hogy Magyarország sokat profitálhatna az európai értékláncok földrajzi átrendeződéséből, ehhez azonban kiszámíthatóbb szabályozási környezetre és gazdaságpolitikára lenne szükség. Wambach véleménye szerint Közép-Európa és Magyarország gazdasági jövője a jó minőségű oktatásban és a kutatás-fejlesztésben van, a régió ugyanis csak ezen keresztül tud majd meghatározóvá válni bizonyos gazdasági területeken és a korábbinál szervesebb módon bekapcsolódni a nemzetközi ellátási láncokba.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×