eur:
414.02
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 23. hétfő Viktória

Új gyárat épít a Volvo valahol Európában

Az évtized közepére új üzemet akar építeni Európában a Volvo Cars, hogy teljesíteni tudja az évi 1,2 millió jármű gyártására vonatkozó célját - közölte Björn Annwall, a svédországi autógyártó vállalat pénzügyi igazgatója az Automobilwoche című német szaklapban vasárnap megjelent interjúban.

A kínai Geely többségi tulajdonában álló Volvo Carsnak jelenleg két gyára van, egy Svédországban, a másik pedig Belgiumban. A két gyár kapacitása azonban nem elégséges, ezért szükség van egy harmadik üzemre is.

Anwall közlése szerint azt még nem döntötték el, hogy hol akarnak új gyárat létesíteni.

A vállalat 2010-ben még 373 ezer személyautót értékesített, jelenleg pedig évi mintegy 800 ezer autót gyárt.

A Volvo Cars márciusban jelentette be, hogy a következő évtizedben már csak elektromos autókat fog gyártani, minden belsőégésű motoros modelljét kivezeti a piacról 2030-ig, beleértve a hibrid hajtásláncú modelleket is.

A Volvo globális értékesítésének felét 2025-re teljesen elektromos autók adják majd, a másik felét pedig hibrid járművek. A Volvo Cars emellett forgalmának súlypontját fokozatosan internetes értékesítési csatornára helyezi át. A világszerte működő 2400 márkakereskedő a jövőben csak szerviz szolgáltatásokat nyújt majd és az online vásárlások lebonyolításában nyújt segítséget ügyfeleinek.

A Zhejiang Geely Holding Group 2010-ben vásárolta meg az amerikai Ford konszerntől a svéd autógyártót 1,8 milliárd dollárért.

Elsődleges részvénykibocsátás keretében a göteborgi székhelyű vállalat október végén lépett tőzsdére Stockholmban, de a többségi tulajdonos a kínai Geely maradt. Közel 380 millió részvényt értékesítettek darabként 53 svéd koronás (6,22 dolláros) kibocsátási áron, és az ebből befolyó mintegy 20 milliárd svéd koronát is arra használják fel, hogy 2030-ra teljesen átálljanak az elektromos autók gyártására.

A Volvo Cars pénteken 17,65 százalékos pluszban, 76,00 svéd koronán zárta a tőzsdei kereskedést, ami alapján a vállalat piaci tőkeértéke meghaladja a 226 milliárd koronát (26,5 milliárd dollárt).

Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Érintésmentes fizetésben élen jár Magyarország, de a kereskedőknek még van hova fejlődni

Érintésmentes fizetésben élen jár Magyarország, de a kereskedőknek még van hova fejlődni

Magyarországon a kártyás fizetések 99 százaléka érintésmentesen zajlik, ami nemzetközi összevetésben is kimagasló eredménynek számít, és már minden negyedik kártyának van digitális mása az óránkon vagy telefonunkon - mondja Márkus Gergely, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős country managere. Ugyanakkor a magyar kereskedők felénél lehet csak kártyával fizetni, ebben még lehetne fejlődni. A szakértő szerint a bolti vásárlásoknál a mobil fel fogja váltani a plasztikot, az online fizetéseket a "Click to pay" egykattintásos fizetés teszi kényelmesebbé.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×