Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.32
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Torlódó járművek az M7-es autópályán Tárnoknál, miután három autó ütközött Érd térségében 2015. augusztus 7-én. A balesetben többen könnyebben megsérültek.
Nyitókép: Torlódó járművek az M7-es autópályán. MTI Fotó: Mihádák Zoltán

Év végére befolyásolhatja a tankolási kedvet a drágulás

Jelenleg nem tankolnak kevesebbet az emberek a Magyar Ásványolaj Szövetség szerint, annak ellenére, hogy az elmúlt hetekben jelentősen nőtt az üzemanyagok literenkénti ára. A szervezet főtitkára ugyanakkor biztos abban, hogy befolyásolni fogja az eladásokat a tartósan magas üzemanyagár.

Az első háromnegyed évben a benzin és a gázolaj kiskereskedelmi forgalma meghaladta az előző év azonos időszakának értékesítési adatait Magyarországon. Az előző évi összevetésben benzinből mintegy 2 százalékkal, gázolajból 6 százalékkal sikerült többet értékesíteni - mondta érdeklődésünkre a Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkára.

Grád Ottó hozzátette: 2019-re vetítve már nem ilyen fényesek a számok. A motorbenzinek értékesítése az elmúlt évben 7 százalékkal, a gázolajé több mint 8 százalékkal esett vissza. Ehhez képest tudtak most elérni pozitív eredményeket. A gázolaj esetében szinte sikerült ledolgozni a visszaesést, a benzin esetében azért ez a szám még elmarad a 2019-es szinttől - mondta a főtitkár.

Egyelőre az üzemanyagárak emelkedésének hatása nem érzékelhető a kutaknál, ennek ellenére Grád Ottó biztos abban, hogy a negyedik negyedévben, ha marad ez a tartósan magas üzemanyagár, befolyásolni fogja az értékesítés nagyságát - mondta a főtitkár.

Szerinte a családi költségvetés sokkal gyorsabban reagál.

El lehet mondani általánosságban, hogy a családi büdzsé meghatározott összeget tud üzemanyagra fordítani, ha magasabb az ár, akkor ebből a keretből természetesen kevesebb liter fog kijönni.

Grád Ottó arról is beszélt, hogy nem tudnak olyan piaci elemzésről, amely azt vizsgálta volna, hogy mekkora az az árnövekedés, ahol a vásárlók egy része jelentősen kevesebbet használja a gépkocsiját. Itt azért figyelemmel kell lenni egy másik kérdésre, ez pedig

a szezonális gépjárműhasználat.

A téli időszakban eleve visszaesik az üzemanyag-értékesítésen belül a benzin részaránya, tehát nagyon nehéz megmondani, hogy a visszaesés a fogyasztásban a normál gépjármű-használati szokásokkal vagy az áremelkedéssel magyarázható, vagy pedig éppen a kettőnek milyen mértékű a része abban, hogy csökken esetlegesen a benzin értékesítése.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×