eur:
409.92
usd:
394.04
bux:
0
2024. december 26. csütörtök István
Felszáll a Wizz Air diszkont légitársaság első járata a Liszt Ferenc-repülőtérről Kazahsztán fővárosába, Asztanába 2017. június 8-án.
Nyitókép: MTI/Kovács Tamás

Visszatér a Covid előtti működéséhez a Wizz Air

A légitársaság júliusban és augusztusban már 2019-es kapacitása 90-100 százalékán repül, és ezzel az első olyan európai légitársaság lesz, amely visszaállítja a járvány előtti működését.

A nyári csúcsidőszakra készülve hatszáz új munkatársat vettek fel, és repülőik napi üzemidejét tíz órára emelik. A következő időszakban két, 180 üléses Airbust visszaadnak a bérbeadónak, helyettük hat új, 237 üléses A321neo is csatlakozik a flottához. Ezzel az átlagos ülésszám gépenként 207-re bővül - közölte Váradi József, a magyar diszkont-légitársaság vezérigazgatója a Világgazdasággal, a cég 2022-es üzleti évének első negyedéről kiadott gyorsjelentést kommentálva.

A Wizz Air a június végén lezárt negyedévben éves bázison csak nem 120 százalékkal, 199 millió euróra növelte a bevételeit, míg nettó vesztesége 6 millió euróval 114 millióra nőtt. Az egyszeri, torzító tételek kiszűrésével számított korrigált veszteség 118,7 millió euró lett. EBITDA-soron ugyanakkor már csak minimális, 17,8 millió eurós veszteséget szenvedett el a vállalat, miután egy éve még 42,4 millió euró volt a mínusz.

A légitársaság által szállított utasok száma megtriplázódott, és meghaladta a 2,95 milliót, javult a repülőgépek kihasználtsága is, 56 százalékról 64 százalék közelébe.

A Wizz Air flottája immár 141 repülőt számlál, 18-cal többet, mint a referencia-időszakban.

A közelmúltban a Wizz Air főként az olasz piacon terjeszkedett, ahol két új bázist is létesített. Ígéretes a tiranai desztináció is, ahol az erős kereslet nyomán már az ötödik gép kezdi meg a menetrendszerű közlekedést - írja a Világgazdaság.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. december 25. 19:38
×
×
×
×