eur:
408.18
usd:
387.72
bux:
77771.12
2024. november 16. szombat Ödön
Nyitókép: bud.hu

A Budapest Airport legnagyobb, német tulajdonosa továbbra is szeretne a cég befektetője maradni

Megerősítette a magyar kormány nem kötelező vételi ajánlatának megtételét a Budapest Airport legnagyobb tulajdonosa, az AviAlliance nevű, német székhelyű légikikötő-kezelő hétfőn, ám azt is megjegyezte, reméli, hogy továbbra is befektetői pozícióban marad a budapesti repülőtéren.

"Megerősíthetjük, hogy a magyar kormány nem kötelező érvényű ajánlatot tett a Budapest Airport részvényeseinek. Társtulajdonosaink érdekében és jogi okokból kötelesek vagyunk megvizsgálni a lehetséges ajánlatokat" - közölte az AviAlliance a Reuters hírügynökség kérdéseire e-mailban elküldött válaszában.

A vállalat ugyanakkor jelezte, hogy a vételi ajánlatot nem az ő kezdeményezésére tette a magyar kormány. Hangsúlyozta, az AviAlliance hosszú távra gondolkodó befektető, és nagyon reméli, hogy továbbra is befektetői pozícióban marad a budapesti repülőtéren.

Az AviAlliance, amelynek anyavállalata Kanada egyik legnagyobb, állami nyugdíjalapja, a PSP Investments, a Budapest Airport tulajdonjogának 55,44 százalékát birtokolja.

A Budapest Airport Zrt. részvényeinek 23,33 százaléka a szingapúri GIC befektetési alap leányvállalata, a Malton tulajdona, a maradék 21,23 százalékot pedig a Caisse de dépôt et placement du Québec nevű, ugyancsak kanadai nyugdíjalap birtokolja.

A magyar államnak jelenleg nincs részesedése a 2005-ben privatizált budapesti repülőtérben.

A kormány a tulajdonosokkal folytatott tárgyalások révén ismét többségi tulajdont szeretne szerezni a Budapest Airportban - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium a Reutersnek adott nyilatkozatában. Hozzátette, "stratégiailag fontos, hogy a repülőtér ismét magyar kézben legyen".

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, a fővárosi repülőtér visszaszerzéséért felelős kormánybiztos, a vasarnap.hu weboldalnak júniusban adott nyilatkozatában rámutatott, hogy a repülőtér megszerzése kulcsfontosságú a turizmus újraindításához a koronavírus-járvány után. Bírálta a Budapest Airport tulajdonosait, mondván, nem fektetnek be eleget a repülőtéri szolgáltatások minőségének fejlesztésébe.

A budapesti egy gyorsan növekvő, közepes méretű repülőtér, amelynek jelentős hasznot hozott a diszkont légitársaságok által kínált utazások fellendülése, de a világjárvány miatt nehéz piacra került.

Az AviAlliance, amely öt repülőtér, köztük Hamburg, Düsseldorf és Athén üzemeltetésében rendelkezik érdekeltséggel, elismerte, hogy Budapestet is súlyosan érintette a járvány, csakúgy mint minden európai repülőteret.

"Ennek ellenére a jelenlegi válság idején is folytattuk beruházásainkat a repülőtér infrastruktúrájába és működésébe, mivel hiszünk a gyors gazdasági fellendülésben és a hosszú távú növekedési potenciálban" - közölte a vállalat.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.18. hétfő, 18:00
Schmidt Mária
Széchenyi-díjas történész, a Terror Háza Múzeum főigazgatója
Abszurd kéréssel fordult Oroszország az Egyesült Államokhoz, orosz kémet fogtak az ukrán különleges erőknél - Háborús híreink szombaton

Abszurd kéréssel fordult Oroszország az Egyesült Államokhoz, orosz kémet fogtak az ukrán különleges erőknél - Háborús híreink szombaton

Oroszország felhívást intézett Donald Trumphoz, maradjon a párizsi megállapodásban és teljesítse a klímacélokat. A Gazprom úgy döntött, hogy leállítja az OMV irányába irányuló gázszállításokat, Ausztria kancellárja nyugtat. Őrizetbe vettek a katonai kémelhárítás és az Ukrán Biztonsági Szolgálat (SZBU) nyomozói egy újraaktivált orosz katonai hírszerzőt, aki az ukrán fegyveres erők különleges műveleti erőinek (SZSZO) soraiban szolgált. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború legújabb információival.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×