Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Nyitókép: Pixabay

Erős bírálatot küldött az EU-nak a Wizz Air vezére

Váradi József átpolitizált és kaotikus szabályalkotásról beszélt, valamint arról, hogy nagy érdeklődést tapasztalnak a repülések iránt az utazni vágyók részéről.

Váradi József bírálta az Európai Uniós döntéshozatalt, miután nem tudtak egységes, összehangolt intézkedéseket kidolgozni a helyzet kezelésére. Az európai fogyasztók vágynak az utazásra, de a folyamatosan országonként változó karanténszabályok és a tesztkötelezettségek elriaszthatják az utazást tervezők egy részét. Nincs semmi gond az emberek utazási hajlandóságával, a problémákat a kormányok korlátozó intézkedései jelentik – idézte Váradi József CNBC-nek mondott szavait a Portfolio.

Franciaország és Németország nemrég korlátozást vezetett be az Egyesült Királyságból beutazókra (a nem elengedhetetlen utazásokra), miután az indiai variáns elkezdett terjedni a britek körében. A Wizz Air légitársaság vezérigazgatója ennek kapcsán kijelentette: a brit utazókra kivetett korlátozás az egyik példa arra, hogy a politika hogyan befolyásolja az utazási szabályokat, az Egyesült Királyságban ugyanis magasabb az átoltottság, mint EU-ban, így ebből a szempontból illene engedni a szabad utazást a briteknek Európában. (A CNBC emlékeztet, hogy a vakcinabeszerzések körüli feszültség is hozzájárulhatott a korlátozás bevezetéséhez.)

Váradi megmlítette, hogy bár van uniós döntés arról, milyen szabályok mellett nyisson a közösség, az egyes országok eltérhetnek ettől és saját intézkedéseket vezetnek be. Például az EU-n kívülről is várják az utazókat, 14 nappal azt követően, hogy megkapják az utolsó szükséges oltásukat, de elképzelhető, hogy karanténra kötelezik őket, függően attól, hogy milyen a járványhelyzet abban az országban, ahonnan utaznak.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 7. 12:50
×
×
×
×