Infostart.hu
eur:
382.09
usd:
327.81
bux:
108922.07
2025. december 8. hétfő Mária
Nyitókép: magyarepitok.hu/Nagy Mihály

Fontos szakaszához ért az M4-es Tisza-híd-projekt

Az épülő átjárónál ezzel azonban korántsem zárult le a kivitelezés.

Elérte a végleges helyét a hídszerkezet az M4-es gyorsforgalmi úton épülő Tisza-híd projektjében – értesült a magyarepitok.hu. A létesítmény a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) beruházásában, a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésével valósul meg az M4-es Szolnokot elkerülő szakaszán.

Mint írják, most a két utolsó, T16-os és T17-es sorszámú tolást hajtották végre, ennek során összesen 113,8 métert haladt előre a szerkezet. Előbbi tolási fázis által a híd végén lévő csőrszerkezet elérte a Törökszentmiklós felőli hídfőt. A hídfő mögött álló daru segítségével ezután három nagyobb darabban szedték le a segédszerkezetet. A daruzások között 20–25 méteres rövid tolásokat hajtottak végre, hogy a leszedésre kerülő szerkezetrész mindig megfelelő távolságba kerüljön a darutól. Ezek a rövid tolások együttesen alkották a T17 tolási fázist.

A legutolsó hídtolási szakasz a T17C tolási fázisban valósult meg: ekkor a tolócsőr utolsó nagy elemeit leszedték a szerkezetről, ugyanakkor a szerkezet elérte a végleges helyét a folyó Törökszentmiklós felé eső oldalán. Eközben a Szolnok felé eső hídvégen a szerkezetet leléptették a szerelőterület felőli tolópadokról. Az így megszűnő alátámasztást a hídfőre telepített ideiglenes csúszkák, illetve a hídfő és a 2-es pillér közé telepített járomszerkezet segítségével váltották ki.

A tolási műveletek befejeztével a hídszerkezet még koránt sincsen készen. A helyére érkezése után a szerkezetet magassági és alaprajzi értelemben is beállítják, illetve megkezdődik az acél hídszegélyek szerelése – teszi hozzá a magyarepitok.hu. A hídszegélyek összességében további 717 tonna súllyal növelik a 8329 tonna összsúlyú szerkezetet. Ezen túlmenően további acélszerkezeti elemek kerülnek elhelyezésre a szerkezeten, ezáltal a beépített acélszerkezet megközelíti majd a 9500 tonna összsúlyt.

Címlapról ajánljuk
Szakértő az autós szigorításokról: a kényszerítő eszközök alkalmazását nem lehet kifogásolni, ha nem lépik túl a határokat

Szakértő az autós szigorításokról: a kényszerítő eszközök alkalmazását nem lehet kifogásolni, ha nem lépik túl a határokat

Az államtitkár szerint a közúti közlekedési törvény módosításával egyszerűbbé válik a közlekedést zavaró és a biztonságot veszélyeztető járművek elszállíttatása, továbbá jóval hatékonyabbá válhat a közúti ellenőrzés is. A Magyar Autóklub Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnöke az InfoRádióban elmondta: a kényszerítés módja és szigorúsága leginkább attól függhet majd, hogy az adott személy mennyire áll ellen a rendőri intézkedésnek.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 7. 21:37
×
×
×
×