eur:
401.37
usd:
365.71
bux:
73411.75
2024. október 5. szombat Aurél
Interest rate financial and mortgage rates concept. Hand putting wood cube block increasing on top with icon percentage symbol upward direction
Nyitókép: marchmeena29/Getty Images

Akár 15 századpontos kamatemeléssel is válaszolhat az MNB az inflációra

A megugró infláció májusban tetőzhet, és az MNB júniusban akár 15 századpontos alapkamat-emeléssel is beavatkozhat – mondta az InfoRádióban Horváth istván, a Sberbank treasury vezetője.

Elindult a drágulás, áprilisban rögtön a várakozások feletti mértékben ugrottak meg az árak. A szakértők is bizonytalanok, mikor tetőzik az infláció, milyen hatással lesz az euróárfolyamra, lesz-e kamatemelés.

Májusban várhatóan még magasabb lesz az infláció, elérheti a 5,2-5,5 százalékot is, de elsősorban a tavalyi május alacsony bázis miatt. Az árdrágulás általános a világon: az Egyesült Államokban és az unióban is magas lett az infláció. Teljes évre 4,1 százalék lehet az átlagos infláció, ami magasabb a kormányzati célértéknél – mondta Horváth István, a Sberbank treasury vezetője.

Az MNB már a hét elején jelezte, hogy kész beavatkozni a folyamatokba, ez azonnal meglátszott a forint árfolyamán is, még 350 forint alatt is volt az euró egy rövid ideig. A kamatemelés rövid távon erősíti az árfolyamot, de nem hiszünk hosszú távon a 350 alatti forintban – tette hozzá a szakértő.

A monetáris beavatkozás várhatóan nem lesz nagy hatással a vállalkozásokra, mert a referenciakamatok már beárazták a kamatemelést. A hétfői MNB nyilatkozatok alapján szinte tényként számolhatunk a június végi kamatemeléssel, első körben 15 századpontossal, de az év végéig ez akár a 30 századpontot is elérheti – mondta Horváth István.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.10.07. hétfő, 18:00
Karácsony Gergely
Budapest főpolgármestere
Súlyos hibát követne el az EU, ha így mentené meg az autóiparát

Súlyos hibát követne el az EU, ha így mentené meg az autóiparát

Az Európai Unió úgy döntött, büntetővámokat vet ki a Kínából importált elektromos autókra, válaszul a versenytorzító kínai állami támogatásokra, amelyekkel a távol-keleti ország saját autóiparát erősítette az elmúlt években. Ez a lépés nem minden európai szereplőre hat egyformán, és fennáll annak a lehetősége, hogy megegyezés helyett kereskedelmi háború robban ki az EU és Kína között. Ez pedig egy még súlyosabb döntéshez vezethet, a kibocsátáscsökkentési célok módosításához.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×