Ugyanebben az időszakban az újautó-eladások száma 42 714 volt, ami csaknem 10 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi 38 856-ot. Ezeknek az autóknak azonban mintegy 30 százaléka nem kerül belföldi végfelhasználóhoz, mert hat hónapon belül kivonják a forgalomból például reexport, tesztautó leállítás, bérletből visszavétel miatt. Ezt figyelembe véve az új személyautók forgalomba helyezése 6 százalékkal elmarad a tavaly január–áprilisitól.
A JóAutók.hu elemzése szerint a múlt hónapban importált 9756 használtautó 29 százalékkal meghaladta a tavaly áprilisi 7590-et, de a két adat a jelentősen eltérő körülmények miatt nehezen hasonlítható össze. Tavaly április volt az első teljes hónap, amikor életben voltak a járvány első hullámát kísérő lezárások, és ebben az időszakban számos autókereskedés egyáltalán ki sem nyitott, így a forgalom egy hónapon belül 36 százalékkal zuhant. Idén áprilisban viszont annak ellenére született az elmúlt négy hónap leggyengébb eredménye, hogy a korlátozások fokozatos enyhítése révén a gazdaság lassan visszatér a normál működéshez.
A használtautó–import havi 10 ezres szint körüli stagnálása több tényezőnek köszönhető – magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. A határokat az első négy hónapban is csak szigorú szabályokat betartva lehetett átlépni, ami a magánimportot korlátozta. A járvány miatt megnőtt az igény az olcsó, de még üzemképes autók iránt, ám ez már lanyhulni látszik. Eközben pedig januártól a korábbinál szigorúbb honosítási szabályok léptek érvénybe – tette hozzá.
A JóAutók.hu továbbra is fenntartja azt a prognózisát, hogy amennyiben a következő hónapokban megvalósul a gazdaság és a társadalmi élet fokozatos nyitása, akkor idén 130–135 ezer használt autó importjára lehet számítani, vagyis a behozatal legfeljebb néhány százalékkal múlhatja felül a 2020-ban regisztrált 130 ezres számot.