eur:
410.89
usd:
392.21
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
Nyitókép: Unsplash.com

Lanyhulni látszik az olcsó, de még üzemképes autók iránti igény

Az idén a január–áprilisi négyhónapos időszakban 40 727 import használt személyautót állítottak forgalomba Magyarországon, ami 10 százalékos visszaesést jelent a tavalyi év azonos időszakában regisztrált 45 349-hez viszonyítva – idézte a DataHouse adatait keddi közleményében a JóAutók.hu.

Ugyanebben az időszakban az újautó-eladások száma 42 714 volt, ami csaknem 10 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi 38 856-ot. Ezeknek az autóknak azonban mintegy 30 százaléka nem kerül belföldi végfelhasználóhoz, mert hat hónapon belül kivonják a forgalomból például reexport, tesztautó leállítás, bérletből visszavétel miatt. Ezt figyelembe véve az új személyautók forgalomba helyezése 6 százalékkal elmarad a tavaly január–áprilisitól.

A JóAutók.hu elemzése szerint a múlt hónapban importált 9756 használtautó 29 százalékkal meghaladta a tavaly áprilisi 7590-et, de a két adat a jelentősen eltérő körülmények miatt nehezen hasonlítható össze. Tavaly április volt az első teljes hónap, amikor életben voltak a járvány első hullámát kísérő lezárások, és ebben az időszakban számos autókereskedés egyáltalán ki sem nyitott, így a forgalom egy hónapon belül 36 százalékkal zuhant. Idén áprilisban viszont annak ellenére született az elmúlt négy hónap leggyengébb eredménye, hogy a korlátozások fokozatos enyhítése révén a gazdaság lassan visszatér a normál működéshez.

A használtautó–import havi 10 ezres szint körüli stagnálása több tényezőnek köszönhető – magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. A határokat az első négy hónapban is csak szigorú szabályokat betartva lehetett átlépni, ami a magánimportot korlátozta. A járvány miatt megnőtt az igény az olcsó, de még üzemképes autók iránt, ám ez már lanyhulni látszik. Eközben pedig januártól a korábbinál szigorúbb honosítási szabályok léptek érvénybe – tette hozzá.

A JóAutók.hu továbbra is fenntartja azt a prognózisát, hogy amennyiben a következő hónapokban megvalósul a gazdaság és a társadalmi élet fokozatos nyitása, akkor idén 130–135 ezer használt autó importjára lehet számítani, vagyis a behozatal legfeljebb néhány százalékkal múlhatja felül a 2020-ban regisztrált 130 ezres számot.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×