eur:
415.59
usd:
400.9
bux:
80677.32
2025. január 7. kedd Attila, Ramóna
Személyautó halad a zalaegerszegi ZalaZone Járműipari Tesztpálya fékfelületén az elkészülte alkalmából tartott sajtóbejáráson 2020. május 20-án. A 750 méteres gyorsítószakasz után 8 darab, egyenként 200 méteres fékezősávot építettek ki, aszfaltos bukótérrel. A különböző burkolatoknak köszönhetően az egyes sávok lehetővé teszik a váltakozó tapadású, érdes vagy sima felületen a fékberendezések vizsgálatát, akár vizezett burkolaton, vagy jeges útviszonyokat imitálva.
Nyitókép: MTI/Varga György

A hadiipar előtt is nyitva áll a Zalazone

A Zalazone katalizátorként működik majd, mert a hozzá kapcsolódó beruházások további vállalkozásoknak is sok munkát jelentenek – mondja a zalaegerszegi komplexumot ellenőrző, állami Autóipari Próbapálya Zala Kft. ügyvezető igazgatója.

Hamar Zoltán szerint tartható a Zalazone ez év végére tervezett átadása, és a 45 milliárd forintos költségkerete is. Többek között az év közepére befejeződhet a városi tesztkörnyezetet teremtő smart city, valamint az autópályaszakasz építése. Előbbi esetében egy tizenöt hektáros területen valósághű városias tesztkörnyezetet alakítanak ki. A smart cityben alapvetően egyes, biztonsági szempontból kritikus eseteket szeretnének megjeleníteni, mert az önvezető autók szempontjából fontos országúti tesztelést a tesztpályán nem lehet teljesen megvalósítani. Olyan, az európai forgalomban is jellemző helyzeteket, körülményeket is kialakítanak, mint például a többsávos kereszteződés, a kerékpársáv vagy a buszsáv – magyarázta a Világgazdaságnak.

A szakember arra is kitért, hogy a rendelkezésre álló elemeket már 2018 óta adják bérbe. Ezek közé tartozik a dinamikai felület, a kezelhetőségi pálya, a smart city már elkészült elemei, és a belső utak egy része. A három éve kínált pályabérlet rendszere jól működik, egyre több a vevőjük. A covid hatását azonban ők is érzik, hiszen a partnereik jelentős része külföldről érkezik, és számukra nehezebbé vált az országba történő belépés és a hazautazás is. Ám mivel Európa-szerte ugyanez a helyzet,

nem kerültek hátrányba más tesztpályákhoz képest.

Az Autóipari Próbapálya Zala Kft. ügyvezető igazgatója kérdésre válaszolva azt is közölte: a Zalazone-projekt nagy előnye, hogy katalizátorként működik, hiszen a hozzá kapcsolódó beruházások további vállalkozásoknak is sok munkát jelentenek. Olyan fejlesztői munkahelyek jönnek létre, amelyek nagy hozzáadott értéket állítanak elő. Az első ilyen már meg is van: az AFL 100-150 fősre tervezett fejlesztőközpontot hoz létre a "kerítésen kívül", de közvetlen hozzáférése lesz a tesztpályához. Még nagyobb létszámot jelent majd a Rheinmetall zalaegerszegi harckocsigyára, amellyel sok szinergia kihasználására kínálkozik lehetőség.

Címlapról ajánljuk
Bauer Bence: más országok számára is minta lehet az, ami most jön az osztrák politikában

Bauer Bence: más országok számára is minta lehet az, ami most jön az osztrák politikában

Jótékony hatással lehet a magyar–osztrák kapcsolatokra és a Patrióták Európáért EP-frakció jelentőségét is felértékelheti, ha az Osztrák Szabadságpárt (FPÖ) elnöke, Herbert Kickl lesz a következő kancellár – mondta az InfoRádióban a Magyar-Német Intézet az Európai Együttműködésért igazgatója. A szakértő szerint Ausztria lehet a követendő példa a nemzetközi politikai életben arra, hogy a radikálisnak kikiáltott pártokkal is együtt lehet működni.

Csaba László: a bizonytalan európai kormányzás negatív hatással jár

Donald Trump kampányígéretei miatt kénytelen lesz bevezetni a védővámokat, ám azok hatásaival is meg kell majd küzdenie – mondta az InfoRádió Aréna című műsorában Csaba László közgazdász, akadémikus. A műsorban egyebek mellett szó esett még a bizonytalan kormányzás gazdasági hatásairól, mint amilyen Ausztriban, Németországban és Franciaországban látható.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.01.07. kedd, 18:00
Aczél Petra
kommunikációs szakértő, a MOME rektorhelyettes
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×