eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Turistákkal zsúfolt városnéző busz a Rákóczi úton. MTVA/Bizományosi: Róka László  *************************** Kedves Felhasználó!
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Róka László

Nagy a baj, a koronavírus megtámadta a turistabuszokat is

A nyári hatezerről nyolcezerre nőtt a forgalomból ideiglenesen kivont buszok száma, mert sem a turistaforgalom, sem a munkásszállítások nem indultak be, ugyanakkor a buszos vállalkozások kimaradtak minden állami mentőcsomagból.

A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) közösen fordult a Gazdasági Újraindítási Akciócsoport vezetőihez a különjárati belföldi személyszállító cégek megmentése érdekében.

A tét az, hogy lesz-e kivel újraindítani az ágazatot, vagy tömegesen mennek csődbe ezek a szolgáltatók – mondta a Világgazdaságnak Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára.

A turistabuszok iránti kereslet tartósan lenullázódott, nem adott munkát a nyáron időlegesen és részlegesen feltámadt belföldi turizmus sem. A munkásszállítási megrendelések 85 százalékkal kisebbek az előző évinél. Ezért a következő javaslatokat tették:

  • Az ágazat szereplő élhessenek 2021-ben is a hitelmoratóriummal.
  • A szolgáltatás általános forgalmi adója csökkenjen 5 százalékra.
  • Hosszabbodjon meg a regisztrált álláskeresők munkahelyteremtő bértámogatásának időtartama, a 2020 novemberében bevezetett 50 százalékos bértámogatás pedig terjedjen ki azokra az autóbuszos személyszállító vállalkozásokra, amelyeknek a forgalma a 2019-eshez képest igazoltan legalább 30 százalékkal csökkent.
  • A járművek forgalomból való ideiglenes kivonásának lehetőségét 2021 végéig automatikusan meg kellene hosszabbítani az idei úthasználati jogosultságok átvezetésével együtt.

A turizmus újraindításakor és utána is kiemelten fontos lesz a szektorban a munkaerőhiány kezelése, mert sok idős sofőr nem áll majd újra munkába, a fiatalok közül pedig többen tartósan átigazoltak a tömegközlekedési cégekhez – hangsúlyozta Dittel Gábor. Ráadásul most mintegy 2,5 millió forintba kerül egy buszvezetői jogosítvány megszerzése. Az idegenforgalomban a különjárati buszos személyszállítás még talpon levő képviselői az utolsó tartalékaikat élik fel.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×