eur:
411.22
usd:
392.6
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Nyitókép: Pexels.com

Meglepő felmérés: csak ámítják magukat a hazai cégvezetők?

A koronavírus-járvány okozta gazdasági problémák ellenére a hazai vállalatvezetők zöme még mindig nem fektet eleget a belső kommunikáció mérésébe és digitális fejlesztésébe.

A magyar cégvezetők többsége ideálisnak gondolja az alkalmazottaival fenntartott kommunikációját, de nem méri és nem is digitalizálja – mondta az InfoRádiónak a Talk-A-Bot ügyvezető igazgatója a Kopint-Tárkival végzett közös felmérés eredményit ismertetve.

„Számunkra is meglepő az eredmény. A legjobb szó, amit erre találtunk, az az önámítás, ugyanis a vezetők nagy része azt állította a kutatásban, hogy a felső vezetéstől érkező kommunikáció a fizikai dolgozókhoz torzítatlanul, tökéletesen eljut. Ezt nagyjából 80 százalék állította, miközben egy későbbi kérdésben bevallották, hogy ezt semmilyen eszközük nincsen mérni. Vagyis

a vezetők gyakorlatilag érzések alapján irányítanak"

– fogalmazott Deliága Ákos.

A szakember hozzátette: a válság idején, egy változó világban gyakran kell átalakítani a cégeknek a munkarendjét, és egy ilyen helyzetben

a hatékony digitális, mérhető kommunikációs eszköz elengedhetetlen.

Deliága Ákos arra is kitért, hogy miért lenne hasznos a cégek számára a belső kommunikáció digitalizálása, például egy chatbottal. „Ilyen esetben azt tapasztaljuk, hogy a dolgozók 90 százaléka feliratoztatható egy héten belül, és ezt követően 3 órán belül olvassák a kollégák az üzeneteket, gyakorlatilag 80 százalékos sikerrel. Gondoljunk bele, a cég 80 százalékát három órán belül tájékoztatjuk, azzal összehasonlítva, hogy mondjuk 2000 ember fel kell hívni – magyarázta. –

Nem véletlenül egy fontos trend a digitalizáció, és egy cég túlélésének a kulcsa mostanában.”

Az ügyvezető igazgató hozzátette: a felmérés rámutatott, hogy a nem irodai munkakörben dolgozók esetében – a megkérdezett cégvezetők szerint – a leggyakrabban használt kommunikációs csatornák a mai napig a személyes tájékoztatók, az e-mail és a faliújság/plakátok voltak. Ugyanakkor azoknál a vállalatoknál, ahol 80 százalék vagy annál nagyobb a nem irodai alkalmazottak száma, sokkal kevésbé használták az e-mailt és a faliújságot, és általában is sokkal kevésbé kommunikáltak.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×