A magyar cégvezetők többsége ideálisnak gondolja az alkalmazottaival fenntartott kommunikációját, de nem méri és nem is digitalizálja – mondta az InfoRádiónak a Talk-A-Bot ügyvezető igazgatója a Kopint-Tárkival végzett közös felmérés eredményit ismertetve.
„Számunkra is meglepő az eredmény. A legjobb szó, amit erre találtunk, az az önámítás, ugyanis a vezetők nagy része azt állította a kutatásban, hogy a felső vezetéstől érkező kommunikáció a fizikai dolgozókhoz torzítatlanul, tökéletesen eljut. Ezt nagyjából 80 százalék állította, miközben egy későbbi kérdésben bevallották, hogy ezt semmilyen eszközük nincsen mérni. Vagyis
a vezetők gyakorlatilag érzések alapján irányítanak"
– fogalmazott Deliága Ákos.
A szakember hozzátette: a válság idején, egy változó világban gyakran kell átalakítani a cégeknek a munkarendjét, és egy ilyen helyzetben
a hatékony digitális, mérhető kommunikációs eszköz elengedhetetlen.
Deliága Ákos arra is kitért, hogy miért lenne hasznos a cégek számára a belső kommunikáció digitalizálása, például egy chatbottal. „Ilyen esetben azt tapasztaljuk, hogy a dolgozók 90 százaléka feliratoztatható egy héten belül, és ezt követően 3 órán belül olvassák a kollégák az üzeneteket, gyakorlatilag 80 százalékos sikerrel. Gondoljunk bele, a cég 80 százalékát három órán belül tájékoztatjuk, azzal összehasonlítva, hogy mondjuk 2000 ember fel kell hívni – magyarázta. –
Nem véletlenül egy fontos trend a digitalizáció, és egy cég túlélésének a kulcsa mostanában.”
Az ügyvezető igazgató hozzátette: a felmérés rámutatott, hogy a nem irodai munkakörben dolgozók esetében – a megkérdezett cégvezetők szerint – a leggyakrabban használt kommunikációs csatornák a mai napig a személyes tájékoztatók, az e-mail és a faliújság/plakátok voltak. Ugyanakkor azoknál a vállalatoknál, ahol 80 százalék vagy annál nagyobb a nem irodai alkalmazottak száma, sokkal kevésbé használták az e-mailt és a faliújságot, és általában is sokkal kevésbé kommunikáltak.