eur:
408.22
usd:
376.8
bux:
0
2024. november 2. szombat Achilles
Nyitókép: Pexels.com

A Black Friday-nek a járvány sem állhat az útjába

Rohamos léptekkel közeledik a 2020-as ünnepi időszak, így a Black Friday-akciók is hamarosan lázba hozzák az arra nyitott közönséget. Míg tavaly csak minden harmadik ember vásárolt valamilyen kedvezmény keretében, idén, a Covid okozta gazdasági bizonytalanság ellenére ezt a lakosság fele tervezi.

Gyakorlatilag nincs olyan ember Magyarországon, aki ne hallott volna a Black Friday jelenségről, de míg tavaly az emberek 66 százalékát hidegen hagyták az akciók, és nem vásároltak ebben az időszakban, addig idén ez a szám 49 százalékra csökkenhet – derül ki a LogiNet és a Reacty Digital közös reprezentatív felméréséből.

A megkérdezettek több mint fele tervezi, hogy online vagy offline bezsebel valamilyen akciós terméket magának, vagy szeretteinek ebben a szezonban. Gondolhatnánk, hogy a koronavírus veszélye miatt egyértelműen az online vásárlást tervezők száma nő majd a bolti látogatások kárára, de ez nem feltétlenül lesz így: tavaly az emberek 6 százalék döntött úgy, hogy csak offline módon, vagyis valamelyik áruházban él a Black Friday-kedvezményekkel, idén ez 8 százalékra nőhet – ők maszkban, fizikai vásárlás formájában hajtanak rá a legnagyobb időszakos akciókra.

A Black Friday népszerűsége az online térben is töretlen: a koronavírus járvány árnyékában a kutatásban résztvevők közül

minden ötödik fog online vásárolni, míg minden negyedik ember online és offline térben is akcióvadászatra indul 2020-ban.

Az online és offline kedvezményekre hajtók attitűdbeli különbségét mutatja, hogy míg az előbbit tervezők 62 százalékát kifejezetten zavarja a tömeg, addig a bolti vásárlást fontolgatóknak csak a fele mondta ugyanezt – derül ki az e-kereskedelmi szoftvereket fejlesztő LogiNet System és a Reacty Digital friss felmérésből.

Egészséget a fa alá

Az ajándékvásárlás hevében úgy tűnik, nyitva felejtjük a pénztárcánkat az idei Black Friday időszakban: a két évvel korábbi adatokhoz képest mindössze 2000 forinttal kevesebbet költenénk a gazdasági kihívásokkal és a koronavírussal összefüggő, nem várt kiadásokkal járó időszak ellenére. Az akció-imádók átlagosan, fejenként

40 ezer forintot terveznek költeni kedvezményes árú termékekre.

A divatcikkek népszerűsége változatlan (36 százalék), de a játék (27 százalék), a szórakoztató elektronika (26 százalék), a mobiltelefon (25 százalék), a lakberendezés (24 százalék, a háztartási gép (23 százalék) és a szállásfoglalás (22 százalék) kategóriák is nagy arányban kerülnek majd bele a virtuális vagy a valódi kosarakba. Nem meglepő módon

az egészséggel és wellnesszel kapcsolatos cikkek vásárlása nőhet a legnagyobb mértékben:

2018-hoz képest 9 százalékkal többen, a válaszadók 23 százaléka tervezi idén, hogy egészséggel kapcsolatos ajándékot helyez a fa alá. Ez a koronavírus járvánnyal, és egészségtudatosabb döntésekkel mutathat összefüggést.

Black Friday, heteken át

Már évek óta tendencia, hogy mind az online, mind az offline térben a Black Friday-akciók nem csupán egy napra, november utolsó péntekjére korlátozódnak, hanem heteken át, akár karácsonyig is kitartanak. A vásárlók csaknem fele (49 százalék) egyébként ennek kifejezetten örül, így megkímélhetik magukat az „Egy nap alatt mindent” stressztől. A folyamatos árvadászatra azért is szükség lesz, mivel csak minden harmadik vásárló van tisztában azzal, hogy egyes üzletek mikor hirdetik meg a Black Friday akciójukat.

Tudatosabb vásárlók

A legnagyobb kedvezmények levadászásához az ár-összehasonlító oldalak nyújtanak régóta segítséget a vásárlóknak, ezek népszerűsége töretlen: az online vásárlást tervezők háromnegyede a fizetés gomb megnyomása előtt összehasonlítja az árakat és több weboldalt is megnéz, hogy a legjobb kedvezményeket csípje el.

Van, aki már az akció mögötti százalék mértékétől lázba jön, másoknak az ismert, favorizált brandnév adja a garanciát arra, hogy valóban kézhez kapja a vágyott csomagot. Jól kirajzolódó trend, hogy 2020-ra a megkérdezettek számára

a legfontosabb, hogy megbízható, ismert helyről vásároljanak az akciós időszakokban.

Az akció mértékét csak minden 5. válaszadó emelte ki fő prioritásként.

Kereskedők, felkészülni!

A megnövekedett online forgalom miatt várhatóan nem minden vásárlás végződik boldog mosollyal, előfordulhatnak késések, készlethiányok. A korlátozott termékmennyiségről a tavalyi online vásárlók harmada számolt be. A vevők szempontjából az viszont bizakodásra adhat okot, hogy 2018-ról 2019-re a növekvő online forgalom és leterheltség ellenére nem változott a késve érkezett csomagok száma, ez a vásárlások ötödét érintette a válaszadók tapasztalatai szerint.

2019-ben minden hetedik ember (14 százalék) csalódott valamilyen Black Friday-vásárlás során.

A késések és a készlethiányok mellett a válaszadók a csalódás legfőbb okaként az egyedi akciók hiányát jelölték meg – előfordult, hogy bár első ránézésre nagy üzletnek tűnt az adott akció, később kiderült, hogy a kiszemelt termék máshol is megvásárolható hasonló, vagy alacsonyabb áron.

A kereskedők a kedvezmény mértékén is elcsúszhatnak: a Reacty Digital tavalyi, hasonló témában végzett kutatásában a megkérdezettek háromnegyede mondta, hogy az 50 százalék feletti akciók hiteltelenek, idén viszont a válaszadók fele nem tartja elég nagynak a várható akciókat. Vagyis

a féláras termék már gyanús, ám a kis kedvezmény nem elég vonzó

Máriás Zsigmond, a „Az e-kereskedelemben nem ez az első Black Friday – mind a vevők, mind az online kereskedők rendelkeznek már tapasztalattal. A vásárlók a felhalmozott tudás birtokában hozzák meg döntéseiket; itt az ideje, hogy a webáruházak is implementálják ezeket a tapasztalatokat – véli Máriás Zsigmond, a LogiNet Systems Kft. ügyvezetője. – Az akciós időszakra a performancia javításával, átgondolt erőforrás menedzsmenttel és előzetes tesztelésekkel érdemes készülniük az e-kereskedőknek.”

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Címlapról ajánljuk
Friss felmérés mutatja, mit gondolnak a németek az amerikai elnökválasztás kimeneteléről

Friss felmérés mutatja, mit gondolnak a németek az amerikai elnökválasztás kimeneteléről

A Demokrata Párt elnökjelöltjének, Kamala Harrisnak drukkol a németek túlnyomó többsége, de valamelyest csökkent azoknak az aránya, akik tényleges győzelmében hisznek. Erről tanúskodik a ZDF közszolgálati televízió legfrissebb felmérése, immár kevesebb mint egy héttel az amerikai elnökválasztás előtt. Ami a magas rangú politikusokat illeti, ők ügyelnek arra, hogy a nyilvánosság előtt egyértelműen ne foglaljanak állást, a kormánykoalíció pártjai és az ellenzéki konzervatív CDU/CSU vezetőinek nyilatkozataiból ugyanakkor kitűnt, hogy Harris hívei.

Vérben, vasban küzdöttek a magyar szabadságért – katonaelődeinkről is emlékezzünk meg halottak napján!

Elhunyt őseink, rokonaink, ismerőseink mellett hősi halottainkról is emlékezzünk meg a hét végén – kéri a Honvédelmi Minisztérium. A tárca katonai identitásért felelős miniszteri biztosa az InfoRádióban elmondta: ez a gesztus erősíti a nemzeti összetartozást. Töll László hozzátette: az elmúlt évszázadokban a hazájuk szabadságáért harcoló magyar katonák bajtársai voltak a felmenőinknek, ezért megérdemlik, hogy lerójuk a tiszteletünket előttük a temetőkben vagy az emlékhelyeken. Beszélt a hadisírok gondozásáról és a kutatómunkáról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.04. hétfő, 18:00
Böcskei Balázs politológus, az IDEA Intézet stratégiai igazgatója
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet igazgatója
Megállíthatatlanul törnek előre az oroszok Donbaszban, csúcsmodern vadászbombázót veszített Moszkva – Ukrajnai háborús híreink szombaton

Megállíthatatlanul törnek előre az oroszok Donbaszban, csúcsmodern vadászbombázót veszített Moszkva – Ukrajnai háborús híreink szombaton

Az orosz csapatok jelentős területi nyereségeket értek el az elmúlt időszakban Ukrajnában, ami aggodalomra ad okot az ukrán vezetés körében. A Bloomberg elemzése szerint Oroszország az elmúlt héten több területet foglalt el, mint 2024 bármely korábbi időszakában, miközben az ukrán erők egyre nehezebb helyzetbe kerülnek a frontvonalakon - számolt be róla a Kijiv Independent. Az orosz légierőhöz szorosan kapcsolódó, nyugalmazott pilóta által szerkesztett „Fighterbomber” Telegram-csatorna jelentette, hogy Moszkva ismételten elveszített egy Szu-34-es vadászbombázót. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború lefrissebb eseményeivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×