Infostart.hu
eur:
383.74
usd:
329.98
bux:
0
2025. december 10. szerda Judit
Nyitókép: Pixabay

Csak kétliteres fogyasztású autók jöhetnek 2030-ra Európában

Az új uniós tervezet elfogadása komoly kihívás elé állíthatja az autógyártókat.

Az EU-ban 2020-tól az autógyártóknak szén-dioxid-kibocsátás terén flottaszinten hozniuk kell a 95 gramm/kilométeres értéket. A benzinmotorral szerelt autóknak átlagban be kell érniük mintegy 4,1 liternyi üzemanyaggal, a dízeljárművek fogyasztása pedig nem lehet magasabb 3,6 liternél. Ha ezt túllépik a gyártók, akkor komoly bírságot kell fizetniük. 2030-ra további 37,5 százalékkal csökkenteni kell a flottaszintű kibocsátást. Ez 2,7 literes fogyasztású benzines-, illetve 2,4 literes fogyasztású dízelüzemű autókat vetít előre – írja a hvg.hu.

Német lapértesülések szerint az EU a már elfogadott 37,5 százaléknál nagyobb mértékben, 2030-ra 50 százalékkal szeretné csökkenteni az új személyautók szén-dioxid-kibocsátást. Ez azt jelentené, hogy a 10 év múlva forgalomba állítandó autók közül a benzinesek mintegy 2 literes, a dízelek pedig nagyságrendileg 1,8 literes fogyasztással állhatnak csak forgalomba.

Az autógyártók már a mostani szabályozásnak is csak lágyhibrid, hibrid és plugin hibrid autókkal, illetve villanyautókkal tudnak megfelelni, melyek jelentősen drágábbak a normál belsőégésű motoros társaiknál. Az előírások miatt lényegében eltűnnek a piacról az eddig szerény fogyasztásukról híres kisautók, melyeket a gyártóknak anyagilag nem éri meg ellátni a drága hibrid technológiával.

Ezzel párhuzamosan pedig elárasztják a piacot a nagy és nehéz plugin hibrid divatterepjárók, melyek a feltöltést követő első 100 kilométeren ugyan keveset fogyasztanak, de lemerült akkumulátor esetén jelentős mennyiségű károsanyagot bocsáthatnak ki.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
YouTube-sztárba szállhatunk be a tőzsdén - Most indul egy új szórakoztatóipari óriás sztorija?

YouTube-sztárba szállhatunk be a tőzsdén - Most indul egy új szórakoztatóipari óriás sztorija?

A "Baby Shark Dance" a YouTube történetének legnézettebb videójaként nem csupán egy fülbemászó gyermekdal, hanem egy globális multimédia birodalom alapja is. Ennek a jelenségnek a megalkotója, a Pinkfong Company, most sikeresen debütált a dél-koreai KOSDAQ tőzsdén, masszív befektetői érdeklődést vonzva. A tőzsdei bevezetés milliárdos nagyságrendű értékelést hozott a cégnek, ám a valódi teszt most kezdődik. Kérdés, hogy képes-e a Pinkfong kilépni a "Baby Shark" árnyékából, és egy fenntartható, új sikereket termelő családi szórakoztatóipari óriássá válni, elkerülve az egyetlen sláger átkát.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×