Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Nyitókép: Budapest Airport

A határzár hírére beindult a járattörlés Ferihegyen

A tavaszihoz hasonló forgalom-visszaesést várnak a Liszt Ferenc repülőtéren a szeptember 1-től bejelentett beutazási tilalom miatt.

A szeptember 1-jétől életbe lépő beutazási korlátozások várhatóan hasonlóképpen befolyásolják az utasforgalmat, mint ahogyan az március közepe és június között már egyszer megtörtént – mondta a Magyar Nemzetnek Valentinyi Katalin, a Budapest Airport kommunikációs vezetője. Elmondása szerint a hírre azonnal elindult a járattörlés számos légitársaságnál a szeptemberi időpontokra, ezért

arra számítanak, hogy napi 3 ezerre esik az utasszám,

noha szeptemberben általában napi ötvenezernél is több utast indít és fogad a repülőtér.

Augusztusra egyébként napi 80 járatra sikerült feltornászni a forgalmat, ami négyszerese a tavaszi időszak átlagának. Ez heti ötszáz közvetlen járatot jelentett Budapestről indulva 98 úti célra. Júliusban az utasforgalom még több mint nyolcvan százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól, a BA adatai szerint 301 ezer utas fordult meg a reptéren. A CAPA légiközlekedési tudásközpont adatai szerint a budapesti repülőtéren az év első hét hónapjában 3,2 millió utas fordult meg, 64 százalékkal kevesebb, mint tavaly ugyanebben az időszakban.

A határzár a reptér légiforgalmát kiszolgáló egyéb vállalkozásokat is hátrányosan érinti, átalakulhat a közelmúltban csődbe ment, állami tulajdonú Malév GH helyéért folytatott verseny is, amelyet a görög Goldair-csoport igyekezett eddig megnyerni. Utóbbi a BHS Handling Kft. felvásárlásával terjeszkedik a régiónkban. A BHS Handling Kft. januárban szerezte meg a repülőgépek és a légi utasok teljes körű kiszolgálásához szükséges hatósági engedélyeket, és a nyilvános adatbázisok szerint július 20-án Goldair BHS Kft.-re változtatta a nevét. A ferihegyi földi kiszolgálást jelenleg a brit Menzies és a török Celebi uralja. A harmadik versenytárs a hazai nagyvállalatok tulajdonában lévő Airport Service Budapest.

Miután a légi forgalom jelentősen, a HungaroControl adatai szerint 90-95 százalékkal esett vissza tavasszal, a légiirányítók is támogatásért lobbiznak.

Szepessy Kornél, a HungaroControl vezérigazgatója a közelmúltban azt nyilatkozta, a navigátorok azt szeretnék, ha garantálnák számukra azt a stabil jogszabályi környezetet, amelynek köszönhetően a költségeik megtérülhetnek. A korlátozások miatt ugyanis jelentősen csökkentek a többnyire állami kézben lévő szolgáltatók bevételei, mivel azok az útvonal- és terminálnavigációs díjakból származnak. Az újabb határzár hasonló bevételkiesést okozhat szeptemberben is.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×