Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla
Készpénzt tesz pénztárcájába egy látogató a 20. Sziget fesztivál 3. napján a budapesti Hajógyári-szigeten 2012. augusztus 10-én.
Nyitókép: MTI/Szigetváry Zsolt

Márciusban több mint 650 milliárd forintot vettünk ki az automatákból

Ez 47 milliárddal több, mint februárban a jegybanki statisztika szerint - ráadásul ez csak a 10 legnagyobb kereskedelmi bank atm forgalma volt.

A jegybanki statisztikák szerint a tíz legnagyobb kereskedelmi banknál a márciusi ATM-es készpénzfelvételek értéke nagyjából 650 milliárd forint volt, 47 milliárd forinttal több, mint februárban - írta a Világgazdaság. Negyedéves szinten vizsgálva is nőtt a készpénzfelvétel mértéke 4,9 százalékkal a 2019 első negyedéves adatokkal összevetve, egész pontosan 1997,7 milliárd forintot vettek fel a készpénzkiadó (ATM) automatákból a bankkártya tulajdonosok. Az egy pénzfelvételi tranzakcióra jutó átlagösszeg egy év alatt 11,7 százalékkal, mintegy 9000 forinttal ugrott meg, értéke negyedéves összevetésben 85 898 forint volt.

A pénzintézetek szerint a megugró készpénzigény egyértelműen a veszélyhelyzet elrendelését követő bizonytalanságra vezethető vissza. Sokan készpénzből készleteztek, és egy ideig az is kétséges volt sokak számára, hogy nyitva lesznek-e a bankfiókok, mennyire működnek majd a banki szolgáltatások.

A lap által megkérdezett bankok közül a CIB-nél március második felében 15–30 százalékkal növekedett a készpénzfelvételi tranzakciók száma és volumene. A K&H-nál 30 százalékot meghaladó volt az ATM-es készpénzfelvételek növekedése, az MKB Banknál az adott időszakban március első napjaihoz képest 50-60 százalékkal is emelkedett a napi érték.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Címlapról ajánljuk
Megjött a kijózanodás az elektromos autóknál: átírják a terveket a világ legnagyobb gyártói

Megjött a kijózanodás az elektromos autóknál: átírják a terveket a világ legnagyobb gyártói

2025-ben látványos fordulat állt be az autóipari elektromos átállásban. A gyártók sorra írják át elektromos autós terveiket, a politikai oldal pedig elkezdte lazítani a korábban kőbe vésettnek hitt szabályokat. Nem arról van szó, hogy az elektrifikációt elengedték volna, hanem arról, hogy a korábbi "EV-only" narratívát felváltotta egy pragmatikusabb, több átmeneti technológiára épülő megközelítés. Megnéztük, hogy kik és hogyan vettek vissza az EV-célokból, és mit üzennek ezek a lépések az autóipari történetének egyik legnagyobb átalakulásáról.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×