Az új autók forgalomba helyezése frontján a magyarországi piac meglepően jól teljesített a kelet-közép-európai országokhoz hasonlítva, sőt, az a 25 százalékos visszaesés, amit produkált az első félévben a válság hatásra,
európai uniós összehasonlításban is dobogós helyet ér, kizárólag Finnországban, valamint Svédországban volt kisebb a csökkenés
– fogalmazott az InfoRádiónak a Jóautók.hu vezérigazgatója.
Halász Bertalan hozzátette: valamennyi régiós országban 30–35 százalékos visszaeséssel kellett számolni, leszámítva Horvátországot, ahol még drasztikusabb esés következett be 55 százalékkal.
A szakember megjegyezte, ahogyan az egész járványhelyzet gazdasági hatásai egy nagyon komplex egészet alkotnak, az autópiaci mutatókra vonatkozó hatások is nagyon sok okra vezethetők vissza, tehát az ismertetett számok egy többeredős mértéket mutatnak. Így a gazdaság kitettsége, a fogyasztók percepciója, a tartalékok nagysága, az aktuálisan futó kormányzati támogatások és intézkedések – például a nagycsaládos- és elektromos autóvásárlásra folyamatban lévő állami segítségnyújtás –, mind–mind közrejátszanak ebben, vagyis egy nagyon komplex rendszerről van szó – ismételte meg.
A legnagyobb visszaesések – lásd Horvátország, de az egész uniós adatsort is vizsgálva igaz –, jellemzően a minél délebbre található, a turizmusnak hangsúlyosabban kitett országokban figyelhető meg – magyarázta a Jóautók.hu vezérigazgatója. Ennek megfelelően példul Németországban 35 százalékos, Franciaországban egy 39 százalékos, Olaszországban 46 százalékos, Spanyolországban pedig egy 51 százalékos esés ment végbe.