Az idei év fordulatokat hozott az új és a használt autók piacán is. A koronavírus keresztülhúzta az idei terveket, ez látszik az autópiacon. Az új autóknál jelentős visszaesés van, 23,7 százalékos volt a csökkenés, ennél kisebb, 17,8 százalékos a használtautó-behozatal kiesése az eső fél évben, pedig voltak hónapok, amikor gyakorlatilag nem lehetett behozni autót az országba az utazási korlátozások miatt – mondta az InfoRádióban Katona Mátyás, a használtautó.hu szakértője.
A 350 forintos euróárfolyam nagyon drágává teszi az importot, ennek ellenére még mindig stabilabb, mint az új autók piaca. Még ennél is kiegyensúlyozottabb a hazai használtautó-piac, itt a tulajdonosváltások száma csak 5,7 százalékkal csökkent, pedig tavaly rekordszámú, több mint nyolcszázezer autó cserélt itthon gazdát.
"Januárban még 13,5 százalékos többlet volt a piacon, és a június 11 százalékkal magasabb volt az egy évvel korábbihoz képest, ezért
a használtautó-piacon még mindig bővülés látható, és ha a második fél év nagyobb gazdasági megállástól mentes lesz, akkor ez a szegmens stabilizálódhat is"
– jósolt a szakértő.
Mint mondta, a keresések már ápriis második félében, májusban visszatértek a használtautó.hu oldalon, és ezek a keresések júniusban adásvétellé változtak. Két kategóriában eleve az átlagosnál kisebb volt a visszaesés, az egyik az 500 ezer forint alatti, legolcsóbb kategória, a másik a 20 millió feletti.
"Felértékelődött a személyes mobilitás, aki teheti, az autót szeretne, és autóval szeretne közlekedni, másrészt a magas árkategóriában most jelentősebb kedvezménnyel lehet autókat találni" – mondta Katona Mátyás.
A legnagyobb számban közlekedő modellből cserél a legtöbb gazdát, ilyen az Opel Astra, a Suzuki Swift és a Ford Focus, de a kereséseknél már kicsit más a dobogó: Opel Astra, Ford Focus, Volkswagen Golf a sorrend.