A határok megnyitása után is folytatják a tömeges járattörléseket a légitársaságok. Az elmúlt hetekben gyakran fordult elő, hogy az eladott jegyeket napokon belül törölték. A belga fogyasztóvédelmi hatóság naponta több tucatnyi panaszt kap. Szerintük a légitársaságok így próbálnak pénzhez jutni a működésük fenntartásához.
Az egyik trükk, hogy nagyon alacsony áron kínálják a repülőjegyet, aztán törlik a járatot, és ha próbáljuk átfoglalni a járatot, akkor már 50-100 szoros árakat kérnek, ezzel a stratégiával próbálnak pénzt szerezni a cégek – állítja egy fogyasztóvédő.
Az Euronews több légitársaságot is megkeresett. A TUI azt közölte, nem kereskedelmi érdekből törölnek járatokat, hanem azt próbálják elkerülni, hogy szinte üres gépekkel repüljenek, a jegyárakat visszatérítik, vagyis a pénz nem sokáig marad a számlájukon. A Brussels Airlines szerint a kereslet hiánya miatt töröltek néhány járatot, de ezek azonos áron átfoglalhatóak.
Az Európai Bizottság is sok panaszt kap a karanténidőszak utáni foglalások ügyében. Az igazságügyi biztos azt mondta, pert fontolgatnak a légitársaságoknak falazó tagállamok ellen, igaz, a bizottság a válság kezdetén lazított a járattörlések szabályain, hogy így segítsék a légitársaságokat.