Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.1
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
Nyitókép: Forrás: Pixabay.com

Nem dübörög a vezető vasúti áruszállító

A Rail Cargo Hungaria Zrt. (RCH) adózás utáni vesztesége tavaly közel 3,8 milliárd forintra nőtt az előző évi 2,6 milliárdról, árbevétele majdnem 10 százalékkal 72 milliárd forintra csökkent.

A Világgazdaság emlékeztet, hogy országos szinten egyedül az osztrák állami tulajdonú RCH vállal úgynevezett egyeskocsi szolgáltatást, amely támogatás nélkül szinte életképtelen. E szolgáltatás a hazai vasúti árufuvarozás mintegy negyedét teszi ki, és fenntartásán vállalkozások ezreinek a működése múlik.

Megjegyzik: a gazdasági lap már hetekkel ezelőtt arról értesült, hogy a terület állami támogatásáról szóló rendelet „napokon belül megjelenik”, az intézkedés azonban még várat magára.

Jobban szerepelt tavaly a részben szintén osztrák hátterű GYSEV Cargo, amelynek árbevétele 15,5 milliárd forintra nőtt 2019-ben, 0,6 milliárdos üzemi eredménye a mutató háromszorozódását jelenti, adózott eredménye pedig 536 millió forintra emelkedett az előző évi 213 millióról.

Az MMV Magyar Magánvasút Zrt. – amely a vasúti áruszállítás liberalizálásával megjelenő kisebb cégek közül a legnagyobb – 154 millió forint veszteséggel zárta a tavalyi évet, míg az előző évben 286 millió forint nyeresége volt. Az árbevétele csaknem 20 százalékkal, 8,3 milliárd forintra esett – olvasható.

Címlapról ajánljuk

Szakértő: fegyveres bandák uralják Líbiát és osztozkodnak a mesés energiavagyonon – de mit csináljon Európa?

Moammer el-Kadhafi uralmának 2011-es megdöntése óta polgárháborúról polgárháborúra bukdácsol az észak-afrikai emirátus, a fel-fellángoló konfliktusokba pedig időnként Európa nagyhatalmai is beleállnak, pedig még az Egyesült Államok is tudja: nem jó itt „megégni”. Marsai Viktor, a Migrációkutató Intézet igazgatója beszélt a helyzetről az InfoRádióban, és arról is, mitől is függ, hogy indulnak-e onnan migránsok Európába vagy sem.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×