eur:
400.84
usd:
372.91
bux:
92221.62
2025. március 26. szerda Emánuel
Beszerelésre váró ajtók a Magyar Suzuki Zrt. esztergomi gyárában. A kép csak a gyár működését bemutató illusztrációként használható fel.
Nyitókép: MTI/Kovács Attila

Nagy döntést hozott a Magyar Suzuki

A gyár felkészül arra, hogy az európai autópiac az év végéig felocsúdik a koronavírus-járvány okozta sokkból, ezért mintegy 400 fő toborzásával megkezdte a dolgozói létszám helyreállítását, hogy június 29-én újraindíthassa a második műszakot is a termelésben.

A gyár március 23-án állította le termelését a járványhelyzet miatt, hat hétig állt a munka az esztergomi termelőhelyen, ahol január óta kizárólag hibrid járműveket gyártanak. Urbán Lászó vezérigazgató-helyettes elmondta: az európai autóipar a jelek szerint megkezdte a kilábalást a válságból, kapacitások leépítésére gyakorlatilag nem került sor, a gyárak túlnyomó része visszatért a termeléshez. Fél-egy éven belül a vezérigazgató-helyettes szerint helyreáll a normál az élet az iparágban. Ennek tudatában indította el a Suzuki is a termelést április 29-én, amit az tett lehetővé, hogy a menedzsment, a karbantartók és a fejlesztők dolgoztak a leállás ideje alatt is - mondta el. Megjegyezte:

a termelési szünet ideje alatt gyártástechnológiai fejlesztést dolgoztak ki, amelyhez a napokban beruházás-támogatási pályázatot nyújtottak be.

A második műszak beindítása érdekében a cég megkezdte a munkaerőtoborzást, mintegy 400 dolgozót kívánnak felvenni. A leállás idején ugyanis megváltak a kölcsönzött dolgozói létszámtól. Saját alkalmazottat azonban nem bocsátottak el, a dolgozók juttatásait a leállás ideje alatt sem vágták meg. Fejesné Gyurján Ildikó, a HR-ért, pénzügyekért és az informatikáért felelős operatív igazgató arról számolt be, hogy most megkeresték a korábban kölcsönzött és elküldött dolgozókat, akiknek nagy része immár alkalmazottként térhet vissza a gyárba. Ezzel a dolgozói létszám mintegy 3000-re emelkedik.

Urbán László jelezte: a gyár kapacitását megőrzi, a gyártással a piac igényeihez igazodnak, így egyelőre bizonytalan, hogy tudják-e majd tartani az eredeti tervet, amely 2020-ra 165 ezer autó gyártásáról szólt. Megjegyezte: a járvány okozta leállás miatt eddig több mint 10 ezer autóval gyártottak kevesebbet. Kérdésre válaszolva elmondta: az alkatrész-beszállításokban nem volt fennakadás, ez nem hátráltatta a termelést.

Novák Gyula termelési igazgató arról tájékoztatott, hogy

a termelés újraindításakor minden ajánlást figyelembe vettek, hogy megteremtsék a biztonságos munkavégzés feltételeit.

Egyebek között bővítették a beléptetési pontokat, távolabb helyezték egymástól a munkaállásokat, a vállalati személyszállítást biztonságossá tették, maszk viselése kötelező. Az újraindulás előtt oktatást szerveztek, amelynek jelentősége volt a termelés minősége szempontjából is - tette hozzá.

A Magyar Suzuki Zrt. nettó árbevétele 2018-ban 1,953 milliárd euró volt, amelyből 280,4 millió eurót tett ki a belföldi árbevétel. Az adózás előtti eredmény 2018-ban elérte a 82 millió eurót. A társaság 2018-ban 171 885 járművet értékesített 123 országban, ezek 95 százaléka Esztergomban készült.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Címlapról ajánljuk
Koltay András: a közösségi média óriásai a jövőben is kijátsszák az európai szabályozást

Koltay András: a közösségi média óriásai a jövőben is kijátsszák az európai szabályozást

A kommenteléssel kapcsolatos új törvényről, a közösségi médiában tapasztalható sérelmek jogi útjáról, az Egyesült Államok új adminisztrációjának a közösségi média óriásplatformjaival való politikai álláspontjáról is beszélt Koltay András, a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság elnöke az InfoRádió Aréna című műsorában. Elmondta, milyen szerinte Magyarországon a sajtószabadság helyzete.

Fertőtlenítőkapukat telepítenek a szlovák-magyar határra, több átkelőt részben lezárnak

Szlovákia a száj- és körömfájás megbetegedés terjedésével összefüggésben lezárja az összes kishatár-átkelőt a szlovák-magyar határon és más intézkedéseket is tesz.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.27. csütörtök, 18:00
Gacsályi József
az Országos Vízügyi Főigazgatóság főigazgató-helyettese
Hol tartanak a technológiai fejlesztésekben a magyar autóipari beszállítók?

Hol tartanak a technológiai fejlesztésekben a magyar autóipari beszállítók?

Az európai autógyártóknak és beszállítóiknak nagy kihívás jelent a termelékenység, a költséghatékony termelés. Digitalizálni, robotizálni, automatizálni nem egyszerű, viszont elengedhetetlen ahhoz, hogy felvehessék a versenyt az új létesítményekkel, ahol már a teljes gyártás nagyon magas szinten automatizált. Ki hol tart a technológiai fejlesztésekben és milyen lehetőségeket tartogat még az előremenekülésben? Erre keresték a választ a Portfolio-MAGE Járműipar 2025 konferencia III/B szekciójának előadói.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. március 26. 17:25
×
×
×
×