Átrendeződnek a vásárlói szokások és minden eddiginél jelentősebb forgalomra számíthatnak a webshopok, amit már a Google Trends adatai is alátámasztanak. Az elmúlt hónapban dupla annyian kerestek rá Google-ben a “Tesco és az Auchan házhoz szállítás” kifejezésekre, mint egy évvel ezelőtt - közölte Alberti Dorina, online marketing szakértő. Március elejéhez képest például közel 70 százalékkal többen kerestek rá az “auchan házhoz szállítás” kifejezésre.
![](/images/site/articles/inline/2020/03/1584527292-hBgxShZQZ_md.png)
“Az egyéb termékeket érintő online forgalmat illetően még kevés adattal rendelkezünk, mivel a hatás nem ennyire azonnali és látványos, mint az élelmiszerek esetében. Ennek ellenére
várható, hogy ez az időszak a legtöbb iparágban az online vásárlás irányába fogja tolni a kereskedelmet.”
- árulta el Alberti Dorina.
![](/images/site/articles/inline/2020/03/1584527292-hBgxShZQZ_md.png)
A Szerszam.Kell.hu barkácsáruház adatai alapján a tavalyi év azonos időszakához képest a februári és márciusi rendelésszám mintegy duplájára nőtt, 2020 januárjához képest pedig 60-70 százalékos az emelkedés, ami részben a szájmaszkok és kézfertőtlenítők eladásából is következik. De az utóbbi tételek nélkül is bőven két számjegyű a növekedés Nagy Gábor, a cég ügyvezetője szerint.
A magyar tulajdonú Dockyard üzletláncnál tavaly márciushoz képest 80 százalékkal emelkedett a webshop forgalma március első felében. Kun Ákos marketingvezető ehhez azt is hozzátette, hogy ezzel szemben az üzletekbe betérő vásárlóké 30-40 százalékkal visszaesett. Bíznak benne, hogy minél előbb lecseng a járvány, és megszűnnek a korlátozások is, hiszen sokan a ruházati termékeket szeretik megfogni, felpróbálni.