eur:
392.6
usd:
362.16
bux:
72132.83
2024. július 7. vasárnap Apollónia
SX4 S-CROSS típusú autók a Suzuki esztergomi gyárában 2013. szeptember 6-án.
Nyitókép: MTI/Beliczay László

Elárulta az esztergomi Suzuki, hogy hat rájuk az autóipari válság

Egy újabb, közelgő autóipari válság hajnalán a cég fizikai dolgozókat tekintve köszöni szépen, jól van, informatikus és mérnök jöhetne még egy-kettő.

Közvetett módon több mint tízezer embernek ad megélhetést az esztergomi Suzuki-gyár, a Pénzcentrum pedig azt tudakolta, a közelgő autóipari válság hogyan hathat rá, a gyár pedig mire és hogyan készül.

Mint a portálnak Fejesné Gyurján Ildikó, a cég a HR-ért, a pénzügyekért és az informatikáért felelős operatív igazgatója elmondta, a gazdasági növekedés üteme Európa-szerte lassult az elmúlt időszakban, és a magyarországi autógyártók is csökkentik a termelési darabszámot, szűkítik, egyszerűsítik a kínálatukat. Ezzel szemben

az Esztergomban gyártott modellek iránti kereslet stabil és növekvő tendenciát mutat, immár negyedik éve vezetik a hazai újautó-értékesítéseket,

és a tendencia folytatására számítanak idén is.

A növekedés ütemét tekintve viszont itt is mérséklődést várnak, optimalizálják a folyamataikat és a gyártást, a hibridek fejlesztésére összpontosítanak. Új munkahelyeket pedig az alkatrészgyártási központ ide telepítése teremtett; a pán-európai alkatrészellátás biztosítása, valamint a tavaly vállalt feladatok teljesítése érdekében 80 új munkahelyet hoztak létre. A gyártás két műszakban, heti öt munkanapon zajlik.

Arra a kérdésre, hogy milyen területekre keresnek még embert, a szakember elmondta, a jelenlegi piaci körülmények között elegendő emberi erőforrás áll-e rendelkezésükre a fizikai állományban. Az IT és mérnöki területen vannak nyitott álláslehetőségeik.

Az elmúlt 3 évben átlagosan több mint 50 százalékkal növekedett a fizikai állomány alapbére, a teljes alkalmazotti átlagos alapbér növekedés pedig 140 százalékos volt.

Az operatív igazgató arra a hírre is reagált, hogy a Suzuki Vitara dízel modelljeinek motorvezérlő szoftverében "meg nem engedett emissziós szabályozást" fedeztek fel, amely közúti forgalomban lehetővé teszi a jármű tesztelési körülményeknél magasabb nitrogén-oxid-kibocsátását.

"Vállalatunknak 2020 február közepéig kell reagálnia a holland gépjármű-felügyelet által kiadott jelentésre, amellyel kapcsolatban jelenleg is zajlik a Suzuki által folytatott vizsgálat eredményeinek összegzése" - mondta a Pénzcentrum megkeresésére Fejesné Gyurján Ildikó.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.08. hétfő, 18:00
Lakatos Júlia
a Méltányosság Politikaelemző Központ stratégiai igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×