eur:
404.48
usd:
355.6
bux:
92579.96
2025. április 30. szerda Katalin, Kitti
Nyitókép: boeing.com

Időzített bomba ketyeg a repülési piacon

A Boeing 737 MAX-ok a visszatérésükkel is komoly galibát okozhatnak, két vállra fektetve bizonyos piaci szereplőket.

A 2018 év végi indonéziai és a 2019 márciusi etiópiai tragédiát követően csaknem egy éve nem repülhetnek a Boeing 737 MAX-ok, világszerte nagyjából 500 gépet parancsoltak a földre. Ha máshogy nem tudták megoldani, a légitársaságoknak egyik napról a másikra kellett repülőket bérelniük a kiesett kapacitások pótlására, és az elhúzódó szoftverjavítási és engedélyeztetési eljárás miatt ez felpörgette a bérbeadási piacot.

Ezek újbóli forgalomba állásával, valamint azzal, hogy a Boeingnél közel 400 újabb gép várja, hogy végre a légitársaságokhoz kerülhessen (a gyártást csak idén januártól függesztették fel), kidurranhat a bérbeadó piacon felfújódott lufi - írta az airportal.hu az Aerotelegraph alapján.

Bár a Boeing korábbi nyilatkozatai szerint a legyártott gépeket több hónapra elnyújtva adják csak át üzemelésre, ekkora plusz kapacitás megjelenésére még nem volt precedens, így nem jelezhetők előre a pontos hatások, egyes bérbeadó cégek akár csődbe is mehetnek emiatt.

Közben tovább tart a bizonytalanság a MAX-ok engedélyeztetésével kapcsolatban. Az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) vezetője, Steve Dickson a Singapore Airshow-n elmondta:
a MAX tanúsításának továbbra sincs határideje, helyette az elvégzendő feladatokra koncentrál az FAA, a folyamat következő fontos állomása pedig egy hatósági tesztrepülés lesz. Ennek időpontja egyelőre nincs kitűzve, de arról, hogy addig még milyen kérdéseket kell lezárni és milyen teendők vannak, már közel van a megállapodás az érintettek között.

Címlapról ajánljuk
Elemző: a szolgáltatószektor sem tudta megmenteni a gazdaságot az első negyedévben

Elemző: a szolgáltatószektor sem tudta megmenteni a gazdaságot az első negyedévben

Közzétette a KSH a 2025 első negyedéves GDP-re vonatkozó gyorsbecslését, ami szerint a várt minimális növekedéssel ellentétben ismét visszaesett a magyar gazdaság 0,2 százalékkal. Éves összehasonlításban a nyers adatok szerint stagnált, míg a szezonálisan és naptárhatással kiigazított és kiegyensúlyozott adatok szerint 0,4 százalékkal csökkent a gazdaság teljesítménye január-márciusban.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.30. szerda, 18:00
Rigó Csaba Balázs
a Gazdasági Versenyhivatal elnöke
Tényleg majdnem annyiba kerül egy felújítandó lakás, mint egy jó állapotú?

Tényleg majdnem annyiba kerül egy felújítandó lakás, mint egy jó állapotú?

A magyar lakáspiac fékezhetetlen áremelkedése nyomán több piaci anomália is kezd kialakulni, ezek egy része valóban létező tendencia, más részük viszont inkább a városi legenda kategóriája. Az egyik ilyen egyre többet emlegetett vélemény, hogy a már majdnem annyiért lehet felújítandó lakást venni, mint jó állapotút. Annak próbáltunk utánajárni az OTP Ingatlanpont szakértőinek segítségével, hogy mennyi a fenti állítás valóságalapja. A beszámolók szerint a különbség valóban szűkült valamelyest, de egyelőre az egész országban elmondható, hogy egy jó állapotú lakás még mindig drágább lehet, mint egy felújítandó, hiszen az utóbbi esetében számolni kell a felújítás költségeivel is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×