Tízből 7 magyarországi webáruház nem felelt meg az uniós fogyasztóvédelmi szabályoknak egy tavaly novemberi, 27 tagországra kiterjedő felmérés eredményei alapján - mondta a Világgazdaságnak Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium kereskedelempolitikáért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára.
Közel a harmaduk trükközött a végleges árral,
rejtett költségekkel, de csaknem ötödüknél volt probléma az online vitarendezés lehetőségeiről, 9 százalékuknál pedig az elállási jogokról és termékvisszaküldési feltételekről szóló tájékoztatással.
Az államtitkár szerint nagyobb gondot jelent, hogy a webáruházak 36 százaléka nem tett közzé megfelelő tájékoztatást a szavatossági és jótállási jogokról, az arány pedig rosszabb az uniós átlagnál.
Ezért az ITM idén mind az ellenőrzéseknél, mind a jogalkotásban kiemelt figyelmet fordít erre a területre. Utóbbival kapcsolatban az államtitkár közölte,
idén átdolgozzák a szavatosságra és jótállásra vonatkozó szabályokat az egyértelműbb alkalmazás érdekében.