eur:
402.37
usd:
371.5
bux:
91415.63
2025. március 30. vasárnap Zalán
Nyitókép: Pixabay

Új autók és rossz sofőrök hajtják fel a kgfb-díjakat

Egyre jobban hízik az A0-s besorolású kgfb-szerződések száma az új autóvásárlások és a balesetes sofőrök körének gyarapodása miatt. Ez pedig egy év alatt közel negyedével, 60 ezer forint fölé emelte az átlagos biztosítási díjat.

Hatvanezer forint fölé emelkedett az idén a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) átlagdíja a Netrisk kgfb-indexe szerint - írta a Napi.hu. Ez 23,4 százalékos áremelkedést jelent egy év alatt. Tavaly ilyenkor még 50 ezer forint alatt volt az átlagos éves tarifa.

A B10-es bónuszosztályba tartozó autósok díja viszonylag szerény mértékben emelkedett. A legmagasabb besorolású bónuszosztályban egy kisautóra (75 kilowatt alatti teljesítményű) 23 444 forintos átlagdíjjal lehetett szerződni, 75-150 kilowatt között 28 007 forint, annál nagyobb autónál 34 872 forint az átlagdíj.

A kezdő bonus-malus osztályokban azonban jelentősebb volt a drágulás, mivel egyre több autó kerül be akár új autó vásárlás, akár baleset okozása miatt az A0-s kategóriába.

Egy kisautó átlagos kötelezője most már 68222 forint, a közepesé 82270, egy nagyé pedig 115394 forint.

A családi autóvásárlási kedvezmény miatt is megugrott a nagyobb teljesítménykategóriába sorolt járművek iránti kereslet, amire csak magasabb díjakkal lehet szerződni. Emellett egyre több nagy teljesítményű prémium kategóriás autót importál az ország, ezek kötelezője is drágább. Növeli az átlagdíjat, hogy egyre több család tart egynél több autót, a fiatalok kgfb-je pedig hagyományosan drágább.

A változó gépjárműpark mellett a szervizek javítási díjai is megemelik az átlagdíjat, mivel ezt beépítik a biztosítók a díjakba. Sokan viszont az évközi biztosítási évforduló elmulasztása miatt figyelmetlenségből ragadnak drágább konstrukciókban.

Az elmúlt években átlagosan 15-20 százalékkal emelkedtek minden évben a kgfb-díjak - mondta Németh Péter, aCLB Független Biztosítási Alkusz Kft. értékesítési és kommunikációs igazgatója.

Szerinte

a mostani 60 ezer forintos átlagdíj három éven belül megközelítheti a 80-100 ezer forintot.

Egyébként 80 ezer forintos átlagdíjjal is csupán az európai átlaghoz zárkózna fel Magyarország.

Címlapról ajánljuk
Rakonczay Gábor: az ember egóját helyre teszi a természet, ha akarja, ha nem

Rakonczay Gábor: az ember egóját helyre teszi a természet, ha akarja, ha nem

Életveszélyes helyzetekről, a hullámok nagyságáról, a pihenési lehetőségekről, a tervezett sodródásokról, a magával vitt élelmiszerekről, illetve a szükséges kalória- és alvásmennyiségről is beszélt Rakonczay Gábor extrém sportoló, az Atlanti-óceán átevezője az InfoRádió Aréna című műsorában. Arra is felelt, hogy mi választja el az építő egyedüllétet a pusztító, romboló magánytól, s hogy miért vitt magával olvasni könyveket az óceán közepére.

Szakíró: nincs már nagy árkülönbség, megéri elektromos autót venni

Folyamatosan nő a kereslet a villanyautók iránt Magyarországon, elsősorban a használtautó-import élénkült meg – mondta az InfoRádióban Antalóczy Tibor. A villanyautosok.hu főszerkesztője szerint a vállalati e-autó program főleg a kisteherautó-piacnak adott nagy lendületet, de más cégeknek is érdemes pályázniuk március végéig.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.31. hétfő, 18:00
Demkó Attila
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programvezetője
A brüsszeli Whatsapp-csoportok titkos világa: „az amerikaiak tényleg teljesen idióták”

A brüsszeli Whatsapp-csoportok titkos világa: „az amerikaiak tényleg teljesen idióták”

Egy figyelmetlenül kezelt Signal-csevegés árulta el, mennyire hiányzik az átgondolt stratégia Washingtonból az Európai Unióval szemben. A Jeffrey Goldberg újságíró bevonásával kirobbant amerikai botrány Brüsszelből nézve szinte hétköznapi hibának tűnik – az uniós Whatsapp-csoportok is épp ilyen esetlegesek. A diplomáciai káoszból az derült ki: az amerikai vezetés nemcsak lenézi, de alig érti az EU működését. Miközben az USA Ukrajna újjáépítését is saját üzleti érdekei alá rendelné, az EU egy önálló, racionális alternatíván dolgozik. Brüsszelben egyre többen ismerik fel: Európa vagy önerőből válik tényezővé, vagy végleg alárendelődik mások érdekeinek.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×