eur:
409.7
usd:
387.98
bux:
78894.97
2024. november 20. szerda Jolán
Nyitókép: Pixabay

A biztosítók is büntetik a balesetet okozó autósokat

Akár háromszázezer autóst is sújthat a károkozói pótdíj, amely miatt a normál tarifa többszörösét számítják fel a biztosítók.

A biztosítók néhány évvel ezelőtt bevezették az úgynevezett károkozói pótdíjat, ami azt jelenti, hogy bónusz-fokozattól függetlenül megemelik a díját annak az autósnak, akinek a kgfb-szerződésének a terhére az elmúlt 3-5 évben kárkifizetés történt. A pótdíj mértéke akár a bónusz-fokozatban ajánlott éves díj többszöröse lehet – írja a napi.hu.

A gyakorlatot nemcsak az autósok, hanem a Magyar Autóklub is kifogásolta. A szervezet az alapvető jogok biztosához fordult, hogy indítson vizsgálatot a biztosítók eljárásával kapcsolatban. A vizsgálat, amelynek során az ombudsman a Magyar Biztosítók Szövetsége mellett a Pénzügyminisztériumot és a Magyar Nemzeti Bankot is megkereste, még mindig tart.

A biztosítók szerint a 15 fokozatú bonus-malus rendszer nem elég pontos ahhoz, hogy megfelelően árazzák a kgfb-t, mert csak az okozott károk darabszámától függően határozza meg a következő biztosítási időszakra vonatkozó besorolást, de az okozott kár mértéke nem befolyásolja.

Az díjszabások alapján egyértelműnek tűnik: az elmúlt években kárt okozó ügyfelek nem kellenek a biztosítóknak. Azoknak az ügyfeleknak, akik sok kárt okoztak az elmúlt években, felmondhatják a szerződésüket. A biztosítók saját bevallásuk szerint ritkán ugyan, de élnek ezzel a lehetőséggel. A biztosítójuktól elküldött autósok kénytelenek másik szolgáltatót keresni, az ajánlatukat pedig a kgfb-ről szóló törvény alapján el kell fogadnia az új biztosítónak. Mivel direktben elküldeni nem lehet, indirekt módon próbálják elijeszteni, például azzal, hogy igyekeznek felsrófolni a díját jó magasra, hátha másik céget választ.

A jegybank adatai alapján több százezer személyautós lehet most, aki a biztosítóknál károkozói pótdíjjal számolhat. 2018 végén a Magyar Nemzeti Bank (MNB) adatai szerint több mint 5,26 millió járműnek volt kgfb-szerződése, ebből 3,6 millió volt a személyautó. Utóbbiaknál a kárgyakoriság 3,26 százalékos volt, ami nem számít magasnak. 2018-ban ez alapján körülbelül 117 ezer személyautós kgfb-s kár volt. 2017-ben szintén 117 ezer, 2016-ban 114 ezer volt a károk száma. Lehetnek persze ezek között olyan autósok is, akik többször is hibáztak, ez alapján, ez alapján 300-350 ezer autóst is érinthet a büntetőszorzó.

Címlapról ajánljuk
Titkosszolgálati jelentés: Oroszország vissza akarja szerezni az ellenőrzést Közép- és Kelet-Európa felett
Tudósítónktól

Titkosszolgálati jelentés: Oroszország vissza akarja szerezni az ellenőrzést Közép- és Kelet-Európa felett

A cseh Biztonsági Információs Szolgálat igazgatója közölte: az orosz titkosszolgálatok már most előkészítik a terepet ahhoz, hogy az ukrajnai háború lehetséges befejezése után megerősítsék Oroszország befolyását Csehországban. Michal Koudelka elutasította az orosz titkosszolgálatok képességeinek alábecsülését, szerinte a világ legjobbjai közé tartoznak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.20. szerda, 18:00
Takács Ernő
az Ingatlanfejlesztői Kerekasztal Egyesület elnöke
Lecsaptak az első ATACMS-rakéták Oroszországra, megváltozott az orosz nukleáris doktrína – Háborús híreink szerdán

Lecsaptak az első ATACMS-rakéták Oroszországra, megváltozott az orosz nukleáris doktrína – Háborús híreink szerdán

Miután megkapta az Egyesült Államoktók az engedélyt, Ukrajna rögtön lecsapott nagy hatótávolságú ATACMS-rakétákkal Oroszország Brjanszki területén, ahol egy lőszerraktárat ért támadás. Később nagy hatótávolságú drónokkal is támadás érte Oroszországot, ezúttal a Voronyezsi területet. Oroszország eközben megváltoztatta nukleáris doktrínáját, ami több ponton is kiterjesztette az atomfegyverek bevetésének lehetőségét. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz–ukrán háború aktualitásaival.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 20. 13:29
×
×
×
×