eur:
408.02
usd:
375.14
bux:
73837.78
2024. november 5. kedd Imre
Nyitókép: Pixabay

Iszonyú sokat költünk márkás fogyikapszulákra

Jól járnak a márkázott fogyókúrás termékeket gyártók az ünnepek utáni lelkiismeret-furdalással: tavaly évkezdetkor harmadával ugrott meg e termékek forgalma a Nielsen mérése szerint, ráadásul a magyarok fogyókúránál nem hisznek a saját márkás áruk hatásosságában.

Újévi fogadalom ide vagy oda, a magyarok szeretik a könnyebb utat választani a fogyókúráknál is, legalábbis ha azt nézzük, hogy a Nielsen modern kereskedelmi láncok szkennelt adatait regisztráló adatbázisa alapján készített elemzése szerint 2018 decemberéről 2019 januárjára értékben közel 50, mennyiségben pedig 30 százalékkal fogyott több a fogyókúrás készítményekből. És bár ilyenkor látványosan megugrik a forgalmuk, de a fő szezonnak az április és május számít.

A kategória éves értékbeli forgalma egyébként

2018. december-2019. november között mintegy kétmilliárd forintot tett ki.

Ez csaknem félmillió csomag készítményt jelent. Ezek közel kétharmada kapszula, ami a forgalom több mint felét adja értékben vizsgálva.

Szorosan a nyomukban járnak, ám némileg mégis vesztettek részesedésükből a porok, köznyelven shake-alapok (kb. 40 százalék). A tabletták, folyadékok, pezsgőtabletták vagy éppen rágótabletták piaci részesedése jóval karcsúbb, alig 6 százalék.

A fogyókúrás termékek több mint kilenctizedét a drogériákban adják el, a csatorna jelentősége folyamatosan növekszik a Nielsen szerint.

Kiszerelés terén egyre inkább a nagyobb csomagok felé húz a piac,

az értékesített kapszulás termékek több mint fele 50 darabos, a shake-alapoknál pedig az 500 grammnál nagyobb kiszerelés tarol.

Nem bízzuk akárkire a súlykontrollt: a gyártókba vetett hit megingathatatlan, az összértékesítés 90 százaléka márkás súlykontroll termék. A sajátmárkás „fogyis” készítmények részesedése stagnál.

„Az OECD jelentése szerint a legkövérebb nemzet vagyunk Európában, a felnőtt lakosság közel kétharmada túlsúlyos. Ezzel szemben a Nielsen egyik globális kutatása szerint a magyarok csupán fele érzi úgy, hogy gondja lenne a testsúlyával” – mondta Dászkál Fruzsina, a Nielsen piackutatási tanácsadója a cég közleménye szerint.

A globális felmérésből az is kiderül, hogy a fogyás érdekében az étrend tudatos átalakítására voksol a magyarok 81 százaléka. Ehhez képest rekordalacsony a magyarok zöldség és gyümölcsfogyasztása. A fogyókúrás készítmények, úgymint shake-ek, tabletták, porok, a válaszadók 10 százaléka szerint jelentenek reális súlykontrollopciót.

Címlapról ajánljuk
Amerika választ: így szavaznak most az Egyesült Államokban

Amerika választ: így szavaznak most az Egyesült Államokban

Az Amerikai Egyesült Államokban november 5-én, kedden zárul az elnökválasztás, a legtöbb tagállamban ugyanis már hetek óta lehet szavazni. A választási rendszer egyik különlegessége, hogy nem közvetlenül az elnökjelöltekre szavazhatnak, hanem államonként eltérő számú elektort választanak, akik végül döntenek az elnök személyéről. Ez azt is jelenti, hogy nem feltétlenül az lesz a következő elnök, akire országosan a legtöbb szavazat érkezett.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.05. kedd, 18:00
Hankó Balázs
kultúráért és innovációért felelős miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 4. 20:22
×
×
×
×