eur:
392.88
usd:
363.43
bux:
72351.87
2024. július 4. csütörtök Ulrik
A Szeged és Hódmezővásárhely között épülő tram-train villamosvasút-vonalon átépített algyői vasúti megállóhely 2019. május 13-án. A kiépülő villamosvonal és a meglévő vasútvonal összekapcsolásával gyorsabb és kényelmesebb lesz a közösségi közlekedés, ezzel Szeged és Hódmezővásárhely központja között gyors és átszállásmentes kapcsolat jön létre. A projekthez olyan szerelvényekre van szükség, amelyek a városi villamoshálózaton és a vasútvonalon is egyaránt biztonságosan közlekednek.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Kétéltűeket vetnek be a hódmezővásárhelyi tram-trainen

Városok között százas tempóval száguldó vonat, a városi utcákon suttogó villamos lesz Hódmezővásárhely és Szeged között a traim-train.

Nyolc hibrid villamos-vonat teljesít majd szolgálatot a Hódmezővásárhely és Szeged közötti tram-train vonalán, a járművek 37,2 méter hosszúak és 69,7 tonna súlyúak lesznek. Kétszázan férnek majd fel rá, 92 utas tud leülni, nyolc dupla ajtón lehet felszállni a járműre.

A villamos-vasút legnagyobb utazósebessége óránként száz kilométer a települések között, ilyenkor dízelmotor hajtja a szerelvényt, míg a városon belül a felsővezetékből kapja az áramot. Az uniós közbeszerzési értesítőben olvasható tájékoztatás szerint a MÁV-Start egy, a vasúti és közúti-vasúti felsővezetéki hálózat üzemeltetésére, karbantartására alkalmas, a vasúti pályán sínvezető kerekekkel közlekedni tudó, a vasúti pályát közúton is megközelíteni képes, közúti-vasúti kétéltű felsővezeték-szerelő és karbantartó, zárt felépítménnyel rendelkező jármű beszerzésére írt ki pályázatot - tudta meg a Magyar Nemzet.

A különleges kétéltű telephelye a Szeged-Rókus vasútállomás lesz, és ugyancsak Szegeden, de a rendező pályaudvaron építtet a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő csaknem háromezer négyzetméteres járműkarbantartó csarnokot a tramtrain járművek részére. A csarnokban nagy teljesítményű daruk, emelők, diagnosztikai műszerek, többek közt egy ultrahangos, kerékrepedést vizsgáló berendezés kap helyet.

A járművek beszerzése és a járműtelep létesítése mellett zajlik a vasúti pálya építése és felújítása. A két város közötti vasútvonalat az 1970-es években újították fel, és óránként nyolcvan kilométeres sebességre tervezték, de most olyan pályát alakítanak ki, amely lehetővé teszi tramtrain járatok százas tempóját.

Érdekesség, hogy külön előírások vonatkoznak a városon belüli és kívüli vasútra. Például különböző féktávolságok érvényesek bel- és külterületre, emiatt a szerelvények acélkerekeinek terveit úgy készítik, hogy azok alkalmasak legyenek városi és azon kívüli közlekedésre is. A városi szakaszokon a síneket mindenhol gumiágyba helyezik, a zajhatás és a kerékkopás elkerülése érdekében pedig az ívekben kerékkenő berendezést helyeznek el. Ezáltal sokkal halkabban járnak majd a szerelvények.

A tervek szerint 2021 őszén kezdődő üzemben a villamos-vasút járatai csúcsidőszakban húszpercenként, azon túl harmincpercenként, késő este óránként fogják egymást követni. A járatok két végállomás közötti menetideje tervezetten 42 perc, a két belváros között 32 perc lesz.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.04. csütörtök, 18:00
Varga Zs. András
a Kúria elnöke
Napokon belül távozhat Ukrajna miniszterelnöke, Zelenszkij kész tárgyalni a békéről - Híreink az ukrajnai háborúról csütörtökön

Napokon belül távozhat Ukrajna miniszterelnöke, Zelenszkij kész tárgyalni a békéről - Híreink az ukrajnai háborúról csütörtökön

Ukrán források szerint Volodimir Zelenszkij ukrán elnök hamarosan menesztheti az ország második legbefolyásosabb emberét, Denisz Simhal kormányfőt. Mindeközben a frontot ismét elárasztották az orosz Lancet-drónok: szabályosan vadásznak az ukrán páncélosokra. Kijev és az Egyesült Államok is elutasította Orbán Viktor magyar miniszterelnök tűzszüneti javaslatát. Volodimir Zelenszkij ukrán elnök újabb békekonferenciát rendezne, ezúttal Oroszország részvételével. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború legfontosabb híreivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. július 4. 14:57
×
×
×
×