Uniós kötelezettség Magyarország számára a piacnyitás a tömegközlekedés terén, ezt kötné össze a kormány egy hatékonysági fejlesztéssel - mondta el az InfoRádióban Érsek István, a közlekedési hatósági ügyekért felelős helyettes államtitkár.
"Szeretnénk, ha olyan rendszer alakulna ki, amely élhető környezetet tesz lehetővé. Ennek kialakítása során elsődleges szempont az, hogy
a rendszert egy egységként tekintsük, beleértve a kötött pályás és a buszos személyszállítás integrált működését"
- fogalmazott Érsek István.
Az informatikai egységesítés 2020. december 31-ével zárul le, ezzel párhuzamosan zajlik a piacnyitás előkészítése, a pályáztatások előkészítése.
Át kell alakítani a teljes közösségi közlekedési rendszert
A piacnyitás részleteiről szólva Érsek István elmondta, nem csökkenhet az utasok biztonsága és kényelme a teljesen átalakított, rugalmas rendszerben, amelyben a Volán- és a MÁV-szolgáltatókon kívül más cégek számára is lehetővé válik a közösségi személyszállítás.
"Kormányzati döntés alapján egy hét nagy-, illetve hét kis régiót tartalmazó modell előkészítése zajlik, ezzel kapcsolatban
dolgoznak az egységes jegyrendszer bevezetésén, a menetrendek átalakításán is"
- tette hozzá.
Az új szisztémának már idén is láthatók lesznek részeredményei, de az érdemi munkát 2020-ban végzik el, és 2021 januárjától a mostani elképzelések szerint egy, a maitól gyökeresen eltérő közlekedési rendszerrel találkozhatnak majd az utasok.