Pfandler Tamást bejelentette, párbeszédet kezdeményeznek a kormánnyal, hogy a járművásárlásra juttatott 2,5 millió forintos támogatást lízing konstrukcióval is lehessen kombinálni.
Mint mondta, egyelőre nem ismert, hogy a gépjárműbeszerzésre milyen részletes szabályok vonatkoznak majd.
„A szövetség mindenképpen üdvözli azt, hogyha a családok korszerűbb gépjárműbe tudnak beülni állami támogatással”
– tette hozzá a szövetség elnökségi tagja, aki reméli, hogy a támogatásnál a családok lízingkonstrukciót is igénybe vehetnek. A szervezet az ügyben igyekszik tárgyalásokat kezdeményezni a kormány illetékeseivel.
A szakember szerint
a lízingkonstrukcióval bővülne a kedvezményt igénybevevők köre, többen tudnának korszerűbb gépjárműveket vásárolni.
"Azt feltételezzük, hogy akik eddig nem engedhették meg maguknak ezeknek a gépjárműveknek a vásárlását, azok akár lízingkonstrukció támogatása mellett vagy akár készpénzre is nagyobb arányban fognak vásárolni” – mondta Pfandler Tamás.
Novák Katalin, család- és ifjúságügyért felelős államtitkár az InfoRádió Aréna című műsorában azt mondta: azért volt szükség a nagycsaládosoknak szóló, hétszemélyes autó vásárlását támogató intézkedésre, mert háromnál több gyermek két szülővel egy átlagos gépjárműbe már nem fér el. A politikus hangsúlyozta:
ebben a formában kizárólag új autót lehet vásárolni, a támogatás mértéke pedig nem haladhatja meg a jármű értékének ötven százalékát.
Az államtitkár azt mondta, hogy használt járműnél nagyon nehéz lett volna megszabni a támogatás kereteit, és nem lehet cél, hogy minden, nagyon rossz állapotban lévő autót megvásároljanak csak azért, mert jár hozzá a támogatás.
Az InfoRádiónak korábban nyilatkozó szakértő, Karner Miklós, az Autó című szaklap főszerkesztő-helyettese szerint 3,5 millió forintért már elérhető egyterű, hétszemélyes autó Magyarországon, ami azt jelenti, hogy mintegy másfél millió forintot kell előteremteni a legolcsóbb új autóhoz.
"7-8 millió forintért már jól felszerelt 7 üléses modelleket lehet találni a piacon"
Karner Miklós szerint ugyanakkor jobb lett volna, ha oly módon bővült volna a 2,5 milliós támogatás, hogy az 1-1,5 milliós értékű, meghatározott korú használt járműre is járt volna, mert az érintettek közül sokan még 1,5 millió forint önrészt sem tudnak előteremteni.