Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Nyitókép: Pixabay

Kisboltok bezárását hozhatja magával a kötelező béremelés

Nehéz helyzetbe hozhatja a kisboltokat 2019-ben és 2020-ban a minimálbér és a garantált bérminimum emelése - mondta az InfoRádiónak az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára. Vámos György hozzátette: lesznek olyan vállalkozások, amelyek nem bírják majd a versenyt.

Az elmúlt három esztendőben, különösen 2017-ben és 2018-ban jelentős mértékben emelkedtek a bolti dolgozók keresetei. Ennek hátterében részben a jelentős minimálbér-emelkedés, részben a munkaerőhiány húzódik meg - tudta meg az InfoRádió Vámos Györgytől, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkárától.

"A boltokban ma már nemcsak a vásárlókért, hanem a munkaerőért is versenyeznek, hiszen jelentős a kiskereskedelemben is a munkaerőhiány" - mondta el Vámos.

Úgy vélekedett,

a legnehezebb helyzetben a kisboltosok vannak, nagyon nehezen tudták kigazdálkodni eddig is a béremeléseket, a statisztikák szerint eddig is ebben a szegmensben voltak a legalacsonyabbak a keresetek,

ez persze Vámos György szerint nem újdonság, a világon mindenhol így működik a kereskedelem.

"Tény ugyanakkor, hogy

Magyarországon az elmúlt években folyamatos volt a boltbezárás,

ami annak is az eredménye, hogy folyamatosan nyílnak új üzletek, de a bezárók száma nagyobb" - ecsetelte Vámos György.

Mindez azt jelenti, a bérterheket is nehezebben bírják a kisboltok, és bár nem kizárólagosan ez az oka a bezárásoknak, de biztos, hogy a kötelező béremelések terhét nehezebben viselik a legkisebbek.

Mint elmondta, 2018-ban a bolti fizikai dolgozók bére 15 százalékkal emelkedett. A forgalomnövekedés üteme ennél kisebb volt, változatlan áron, mennyiségben nézve 6-7 százalék körüli a növekedés, folyó áron az infláció mellett ennél nagyobb, 10 százalék körüli volt; de

a béremelkedés mindegyik más számnál nagyobb.

"Minél kisebb a bolt, annál kisebb a mozgástér is, és a versenyhátrányuk is jelentős."

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Hatalmas fordulatra készül Brüsszel, leveszik a kesztyűt a következő csapás előtt

Az elmúlt néhány év megkérdőjelezhetetlenné tette, hogy az Európai Unió geopolitikai visszaerősödéséhez elengedhetetlenné vált egy új védelmi ipar felhúzása és a versenyképességi szempontok előtérbe helyezése. Ez a két téma több ponton kapcsolódik az uniós stratégiában, de egyik sem megvalósítható az ezekhez szükséges kritikus nyersanyagokhoz való hozzáférés nélkül. Kína az elmúlt évtizedek alatt úgy helyezkedett, hogy ezeknek a kitermelése és feldolgozása is rajta keresztül történjen, így a bármikor újraélesíthető vámháború árnyékában az EU-nak olyan stratégiát kell kidolgoznia, amely rövid távon biztosítja a készleteket, és fokozatosan eléri, hogy egy ország se legyen képes önkényesen zsarolni az EU-t, valamilyen függősége miatt. Az Európai Bizottság ezért olyan tervvel állt elő, amely új beszállítókkal és a beszerzési rendszer kézbevételével kívánja megelőzni a sokszor napi működést is fenyegető készlethiányt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×