A tavalyi évben hazánkban egyre többen választottak magasabb kategóriás, a köznyelvben kézművesnek hívott söröket, főként nyáron - ismertette egy friss felmérés eredményét az InfoRádióval Hajnal Dóra, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője.
"A sör kiskereskedelmi forgalma értékben három százalékkal bővült, mennyiségben egyszázalékos csökkenést tapasztaltunk" - mondta el Hajnal Dóra. Mindez a mennyiség nyelvén azt jelenti,
2017-ben 123 milliárd forintot költöttünk folyékony kenyérre, egész pontosan 330 millió literre.
A termékkategórián belül a kézművesnek mondott sörök most még csak a teljes forgalom 6 százalékát teszik csak ki ugyan, de nagyon dinamikus a növekedés, értékben 25, mennyiségben 20 százalékos a többlet az előző évhez képest.
Magyarországon - mint Hajnal Dóra elmondta - továbbra is dominálnak az ízesítetlen sörök, de az ízesítettek piaci részaránya is már 8 százalék, a dinamika pedig szintén növekedést mutat, és a citromos a legkedveltebb íz.