A lap a társaságtól kapott tájékoztatás alapján arról ír, hogy a 14 éves buszok nem javítanak a buszpark átlagosan több mint 13 éves életkorán. A legfrissebb szerzemények - 12 darab, 14 éves Van Hool típusú csuklós busz - ősztől jelennek meg a főváros utcáin.
Ez a beszerzés viszont nem feltétlenül jó hír a közlekedési vállalat buszflottájának szempontjából - vonta le a következtetést a lap. A 998 darabos buszpark átlagéletkora 13,4 év, vagyis a Van Hoolok nem jelentenek érdemi előrelépést a fiatalítás terén. A legidősebb aktív autóbusz egy több mint 32 éves Ikarus 280-as, a legfiatalabb pedig egy alig három hónapos Modulo M168d.
Addig is a vállalat igyekszik modernizálni, most éppen a Volvo csuklós autóbuszok életciklus-növelő javítási programja zajlik. Ennek keretében 2017-ben több mint 30 darab járművet korszerűsítettek, idén júliusig pedig további kilenc készült el.
A BKV közölte, járatai közel 78 százaléka klimatizált, az akadálymentesített járművek aránya pedig ennél is nagyobb, 83 százalék. Ami az elektromos buszokat illeti, ráfér az erősítés a BKV-ra, már csak azért is, mert
a mintegy ezerdarabos flotta éves üzemanyag-fogyasztása több mint 28 millió literre rúg
- írja az újság.