A GVH szerdai közleménye szerint az Apple nem tájékoztatta a fogyasztókat a wifi-asszisztens szolgáltatás lényeges jellemzőiről annak ellenére, hogy annak nem lett volna terjedelmi akadálya.
Kifejtették, hogy az alapbeállításként bevezetett wifi-asszisztens automatikusan aktivizálódott az iOS operációs rendszer letöltésével vagy frissítésével. Az alkalmazás gyenge wifinél is magától biztosította a csatlakozást mobilnetes hálózatra, holott korábban csak akkor váltott át a készülék, ha egyáltalán nem érzékelt wifi-jelet - írták. A versenyhivatal hangsúlyozta: a felhasználók tájékoztatás nélkül nem tudhatták, hogy a wifi-asszisztens miatt nőhet az adatforgalmuk és emiatt többletköltségük keletkezhet.
A GVH a 2015 szeptemberétől az iOS 9 operációs rendszerekben üzembe helyezésnél és szoftverfrissítésnél megjelenő, valamint más, wifi-asszisztenssel kapcsolatos fogyasztói tájékoztatásokat vizsgálta. A bírság összegét az eset körülményei - különösen a jogsérelem súlya és időtartama, a jogsértéssel elért előny, a cég piaci helyzete, magatartásának felróhatósága, az eljárást segítő együttműködő magatartása, a jogsértő magatartás ismételt tanúsítására és gyakoriságára - alapján határozták meg.
Az Apple-nek a készülékek üzembe helyezésekor és az iOS-frissítések során, illetve egyéb online ismertetésekben is tájékoztatnia kell a felhasználókat a wifi-asszisztens működéséről - olvasható a közleményben.