Jelentem, maradunk, hosszú távon elkötelezettek vagyunk a térség, ezen belül Magyarország iránt - nyilatkozta többek között a Tesco magyarországi terveiről Matt Simister, a Tesco Europe áprilisban kinevezett vezérigazgatója a Figyelőnek. Ez fontos üzenet a Magyarországon 206 üzlettel jelen lévő, 18 ezer embernek munkát adó cégtől.
Reagálnak azonban a vásárlói szokások változására, új stratégia lépett életbe a cégnél. "A vásárlói igények alapvetően megváltoztak, kevesen szeretnek a hatalmas áruházakban bolyongani. Egyre sűrűbben, mind kisebb kosárértékkel vásárolnak az emberek a hipermarketekben is" - nyilatkozta.
Ennek megfelelően a hipereiknél kezdik az átalakítást: "A legnagyobb egységeinket már évek óta formáljuk át, csökkentjük a vásárlótér méretét, és a vevők számára vonzó bérlőkkel kötünk megállapodásokat. A budaörsi nagyáruházunkban 15-ről 10 ezer négyzetméterre zsugorodott az előadótér nagysága, de a legtöbb nagyáruházunk esetében 6 ezerig szeretnénk lemenni".
Az eddigi Tesco-üzlettér helyett kisebb üzletek nyithatnak meg a hipermarketekben, így csökkentik a saját árusító területüket és "plázásítják" a legnagyobb létesítményeket.
Emellett átláthatóbb lesz a Tescók vásárlótere, továbbfejlesztik a frissáru-részleget.