eur:
414.69
usd:
398.51
bux:
79750.63
2024. december 23. hétfő Viktória
Fontos haladékot adott az adóhatóság

Fontos haladékot adott az adóhatóság

Átmeneti időszakot biztosít a NAV: mégsem lesz kötelező a Cégkaput használni januártól, hiába volt úgy, hogy az új évben már minden ügyintézést azon keresztül kell lebonyolítani.

A gazdálkodó szervezetek jelentős többsége elektronikusan tartja a kapcsolatot a Nemzeti Adó- és Vámhivatallal. Az egyéni vállalkozók esetében az adóügyek intézésében nem lesz változás, hiszen számukra továbbra is az ügyfélkapun keresztül történik a kommunikáció. Mindehhez csak ügyfélkapus regisztrációra vagy tárhely szolgáltatást is magában foglaló e-személyi igazolványra van szükség.

Nem tudni, meddig tart

A cégkapura történő zökkenőmentes átállás érdekében a NAV "kellő felkészülési időt" biztosít a cégeknek és átmeneti időszakot vezetnek be a vállalkozások kérésére - írta az adóhatóság közleményében, azt azonban nem közölte, meddig tart ez az időszak.

Ennek értelmében a cégek – épp úgy, ahogy jelenleg – jövőre is a képviselőik ügyfélkapus tárhelyén keresztül kommunikálhatnak a NAV-val. A képviseleti jogosultságok is változatlanok, azokat nem kell újra bejelenteni.

Ügyfélkapu vagy cégkapu: az átmeneti időszakban a cég választ. A NAV kizárólag az adózótól cégkapun keresztül érkezett ügyekben küldi a válaszüzenetet a cégkapun keresztül, minden más esetben az ügyfélkaput használja.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×