Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus

Brüsszel lépett a panaszok után

Az uniós fogyasztóvédelmi hatóságok és az Európai Bizottság a Volkswagen vezérigazgatójához címzett közös levélben arra szólították fel a vállalatcsoportot, hogy tegyen eleget a dízelbotrányban érintett összes autó javítására tett ígéretének - közölte az Európai Bizottság.

A bizottság és az uniós fogyasztóvédelmi hatóságok összehangolt fellépése arra irányul, hogy a Volkswagen-csoport a 2015 szeptemberében kirobbant károsanyag-kibocsátási botrányt követően betartsa a fogyasztóvédelmi jogot, tartsa be az érintett fogyasztóknak tett ígéreteit. A Volkswagen ugyanis vállalta, hogy 2017 őszéig minden érintett autót megjavít, ugyanakkor a fogyasztóvédelmi szervezetekhez

Európa-szerte beérkező panaszok alapján az érintett autók közül sokat még nem szervizeltek.

Az Európai Bizottság, az uniós fogyasztóvédelmi hatóságok a holland fogyasztóvédelmi és piacfelügyeleti hatóság (ACM) vezetésével felszólították a Volkswagent, hogy egy hónapon belül erősítse meg vállalásának fenntartására irányuló szándékát. A hatóságok a folyamat teljes átláthatóságát követelik, ideértve az eddigi eredmények és a hátralévő feladatok részletes bemutatását is.

Amennyiben a javítás folyamata 2017 őszénél tovább tart, a Volkswagennek vállalnia kell, hogy a szoftver ingyenes javíttatására szolgáló időszakot a szükséges ideig meghosszabbítja annak biztosítása érdekében, hogy minden autó esetében betartja az uniós fogyasztóvédelmi jogokat - szögezte le közleményében az Európai Bizottság.

A botrány azzal kezdődött, hogy az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) 2015 szeptemberében megvádolta a VW-t, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatóak a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. A legnagyobb európai autógyártó vállalat elismerte a csalást. Az ügy világszerte mintegy 11 millió gépjárművet érint, ezek közül 8,5 milliót az Európai Unióban adtak el.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 7. 12:50
×
×
×
×