Kiss Gábor ismertette, kora délután érkeztek az első segélykérő hívások, hogy az Antalyába érkezett magyarok csoportjáért senki nem ment ki a repülőtérre. Néhány órás várakozás után az utazási iroda török partnere buszokat küldött értük és elvitték őket a szállodákba.
A nagykövetség négy munkatársa - köztük három konzul - már a helyszínen segít a magyaroknak, hogy estére mindenkinek legyen szállása és kapjanak ételt is - fejtette ki a nagykövet.
A Green Holidays Kft., vasárnap kora este jelentett fizetésképtelenséget. A társaság szervezésében délelőtt még elindult egy magyar csoport Budapestről charterjárattal a törökországi Antalyába, de lefoglalt szálláshelyükre már nem jutottak el.
A családjával egy törökországi szállodában várakozó utas, Novák Zsuzsanna az MTI-nek elmondta, 10.20-kor landoltak Antalyában, de a reptéren senki nem várta őket, az utazási iroda a telefont se vette fel. Először még azt a tájékoztatást kapták, hogy sokan nem abba a szállodába kerülnek, amelyet lefoglaltak, majd azt mondták, akkor maradhatnak, ha egy napot kifizetnek, de később már az egész hét kifizetését kérték - mondta.