eur:
411.17
usd:
392.56
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
A Volkswagen megmenti a dízelmotort

A Volkswagen megmenti a dízelmotort

Úgy vélik, hogy a modern belsőégésű motorok "még legalább húsz évig" fogják uralni a piacot.

A Volkswagenre egyebek között a dízelbotrány okán is nagy nyomás nehezedik alternatív hajtásláncok kifejlesztésére, várakozásai szerint azonban

négy új autóból három még 2025-ben is dízel vagy benzinmotoros lesz.

Matthias Müller, a Volkswagen AG vezérigazgatója az Automobilwoche lapnak adott interjúban kifejtette, hogy a modern dízelmotor "a megoldás és nem a probléma része" még akkor is, ha erős ellenszéllel kell szembesülnie a politika és a közvélemény részéről.

A Volkswagen ezért a dízelmotor előnyeit tudatosító kampányt tervez indítani más autógyártók részvételével. Matthias Müller hangsúlyozta: a szén-dioxid-kibocsátási határértékek teljesítéséhez ugyanis más autógyártóknak is ugyanúgy szükségük lesz a dízelmotorokra, mint a Volkswagennek. A dízelmotorok belvárosi kitiltásának tervéről szólva pedig megjegyezte, hogy "úgy általában kiátkozni a dízelmotorokat meglehetősen problémás dolog".

  • A dízelmotorok romló népszerűsége az autóipar több milliárdos fejlesztési beruházásainak megtérülését veszélyezteti.
  • A német szövetségi környezetvédelmi hivatal mérései szerint a dízelmotorok tényleges károsanyag kibocsátása közúti használatban lényegesen meghaladja az uniós határértékeket.
  • A Forsa piackutató intézet felmérése szerint pedig öt dízel autó tulajdonosból csak kettő tervezi dízeles modellel lecserélni mostani autóját.
  • A Volkswagen meggyőződése szerint azonban még nagyon hosszú ideig benzines és dízeles modellek adják majd az értékesített új autók zömét.

A modern belsőégésű motorok "még legalább húsz évig" fogják uralni a piacot - jelentette ki Matthias Müller legutóbb a Wiener Motorensymposium szakmai fórumon Bécsben. Közölte:

a Volkswagen 2022-ig még vagy tíz milliárd eurót invesztál a belsőégésű motorok fejlesztésébe, míg az elektromos és hibrid hajtáslánc fejlesztésébe kilenc milliárdot.

A Volkswagen ugyanakkor hozzá kíván járulni a földgázüzemű járműflotta megtízszerezéséhez, egy millióra növeléséhez is 2020-ig.

A CNG (sűrített földgáz) töltőállomások számának ugyanebben az időintervallumban 900-ról 2000-re bővítéséről szándéknyilatkozat született a Volkswagen és a gázforgalmazó, töltőállomás üzemeltető társaságok között.

Ulrich Eichhorn, a Volkswagen AG kutatási és fejlesztési igazgatója szerint a CNG egyaránt fontos szerepet játszik majd a személygépkocsik, a tömegközeledési járművek és a haszongépjárművek üzemeltetésében.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×