eur:
392.6
usd:
362.16
bux:
72132.83
2024. július 7. vasárnap Apollónia
Külföldről rendelt a neten és valami nem stimmel? Így rendezheti az ügyet

Külföldről rendelt a neten és valami nem stimmel? Így rendezheti az ügyet

A hazai fogyasztók már csaknem hatszázszor kerestek meg belföldi és más uniós tagállamban lévő kereskedőket a Budapesti Békéltető Testület szükség szerinti segítségével, ha gondjuk volt valamilyen online megrendelt termékkel vagy szolgáltatással - tudatta a szervezet.

A Budapesti Békéltető Testület kizárólagos illetékességgel (pénzügyi, biztosítási jellegű ügyek kivételével) bír Magyarországon a határon átnyúló, internetes vásárlásból fakadó viták intézésében, és ezenkívül segíti a hazai és uniós fogyasztókat is, ha fogyasztóvédelmi jellegű kérdéseik vannak - számolt be ténykedéséről a szervezet.

Problémájukat a fogyasztóvédelmi honlapon ( www.ec.europa.eu/odr) jelezhették a testület felé az ügyfelek.

A BBT ismertetése szerint

a magyar fogyasztóknak leginkább a Romániából történő online vásárlásokkal akadt gondjuk.

Magyar cégekkel szemben pedig már több mint ezren nyújtottak be belföldről és külföldről online panaszt az Európai Bizottság által létrehozott internetes felületen. 

Külföldről rendelt a neten és valami nem stimmel? Így rendezheti az ügyet

 Az Európai Unióban eddig benyújtott

összes online panasz közül leginkább ruházati cikkekkel és lábbelikkel (11 %), légitársaságokkal szemben (9 %), illetve információ-technológiai eszközökkel (8 %),

azaz mobiltelefonokkal, tablet PC-kkel, laptopokkal és egyéb hasonló árucikkek miatt indultak meg az online vitarendezési eljárások.

Szórakoztató jellegű elektronikai termékekkel (fényképezőgép, videokamera, DVD-lejátszó, televízió) a kérelmek több mint 5 %-a függött össze, és ezzel szinte egyezik a mobiltelefon-szolgáltatások (5 %) miatt benyújtott beadványok száma.

A sort ez után a szabadidős termékekkel (például: sporteszközök, hangszerek) kapcsolatos panaszok követik (4 %), de online vásárolt lakberendezési cikkekkel (4 %) is többször gyűlt meg a bajuk a fogyasztóknak.

Unió-szerte a honlapon benyújtott vitás ügyek csaknem 3 %-a függött össze járművek és egyéb személyszállító eszközök alkatrészeivel és tartozékaival. Ezzel lényegében egyezik az internet-szolgáltatás valamilyen hibájával kapcsolatosan beadott kérelmek száma (2,53 %).

Végül az Európai Unióban a tíz leggyakrabban kifogásolt gazdasági ágazat közül az „utolsó helyen" a nagyméretű háztartási készülékkel összefüggő vitás esetek száma áll, a maga 2 %-ával.

A tapasztalatok igazolják, hogy a magyar fogyasztók megismerték és elkezdték használni az uniós békéltető honlapot.

Emellett sokszor

az ügy már azzal is megoldódik, ha a fogyasztó nem adja fel pusztán azért, mert kezdetben elutasítást kapott és ezt követően panaszt nyújt be -

hívta fel a figyelmet a Budapesti Békéltető Testület.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Az MI kinyitja a világot az okostelefon-használóknak, de ezt nem mindenki élvezheti

Az MI kinyitja a világot az okostelefon-használóknak, de ezt nem mindenki élvezheti

A legújabb, legfejlettebb mesterséges intelligencia-funkciók továbbra is a csúcskategóriás készülékek privilégiumai maradnak – mondta az InfoRádióban a hwsw.hu informatikai szakportál újságírója. Koi Tamás hozzátette: még jó ideig csak azok számára lesznek elérhetők ezek a funkciók, akik a legmodernebb, legdrágább telefonokat vásárolják meg.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.08. hétfő, 18:00
Lakatos Júlia
a Méltányosság Politikaelemző Központ stratégiai igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×