A szakma általános problémája az öregedő korfa: a BKV autóbusz-vezetőinek átlagéletkora például 46, a Debreceni Közlekedési (DKV) Zrt.-nél 47, a Volánbusznál 46,7 év. A járművezetői szakmában az utóbbi években
országos szinten is fokozódik a létszámhiány,
ami az autóbusz-vezetők fluktuációjában is nyomon követhető.
Tavaly a BKV-nál tíz százalék körüli volt a munkaerőmozgás, de hasonlóan alakult a négyszáz járművezetőt foglalkoztató DKV Zrt.-nél is, ahol 2014-ben még csak hat százalékot észleltek. A csaknem 1500 autóbusz-vezetőt alkalmazó Volánbusz Zrt.-nél ennél kedvezőtlenebb a helyzet. Az autóbusz-vezetők körében tavaly 33, a teljes munkaidős dolgozók körében 30 százalékos volt a fluktuáció. A tendencia az elmúlt évekhez képest mérsékelten nőtt – közölte a Világgazdasággal a Volánbusz.
A DKV-nál a járművezetők átlagos havi bruttó bére idén várhatóan 230 ezer, üzemanyag-megtakarítással 245 ezer forint lesz, a Volánbusz autóbusz-vezetőinek átlagbére tavaly bruttó havi 264 ezer forint volt.
A Volánbusznál 2016-ban 65-70 autóbusz-vezető hiányzott, ám ez nem okozott fennakadást a közszolgáltatási feladatainak ellátásában – hangsúlyozta a társaság. Helyzetét nehezíti, hogy a központi régióban erős a munkáltatói konkurencia, a DKV-nál viszont az a nehézség, hogy Debrecenben nincs lehetőség mástól elcsábítani munkavállalókat. A BKV Zrt. a feladatok ellátásához elégséges számú autóbusz-vezetővel rendelkezik, a megrendelt szolgáltatást túlóra elrendelésével, illetve egyéb módon teljesítik, de egyre nehezebb a távozó buszsofőrök pótlása.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!