Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Drámai a helyzet a buszsofőröknél

Drámai a helyzet a buszsofőröknél

A vidéki, a fővárosi és a regionális közlekedési cégeknél is kevés az autóbusz-vezető. Bőven negyven év felett van az átlagéletkor, és a fluktuáció is jelentős - írja a vg.hu.

A szakma általános problémája az öregedő korfa: a BKV autóbusz-vezetőinek átlagéletkora például 46, a Debreceni Közlekedési (DKV) Zrt.-nél 47, a Volánbusznál 46,7 év. A járművezetői szakmában az utóbbi években

országos szinten is fokozódik a létszámhiány,

ami az autóbusz-vezetők fluktuációjában is nyomon követhető.

Tavaly a BKV-nál tíz százalék körüli volt a munkaerőmozgás, de hasonlóan alakult a négyszáz járművezetőt foglalkoztató DKV Zrt.-nél is, ahol 2014-ben még csak hat százalékot észleltek. A csaknem 1500 autóbusz-vezetőt alkalmazó Volánbusz Zrt.-nél ennél kedvezőtlenebb a helyzet. Az autóbusz-vezetők körében tavaly 33, a teljes munkaidős dolgozók körében 30 százalékos volt a fluktuáció. A tendencia az elmúlt évekhez képest mérsékelten nőtt – közölte a Világgazdasággal a Volánbusz.

A DKV-nál a járművezetők átlagos havi bruttó bére idén várhatóan 230 ezer, üzemanyag-megtakarítással 245 ezer forint lesz, a Volánbusz autóbusz-vezetőinek átlagbére tavaly bruttó havi 264 ezer forint volt.

A Volánbusznál 2016-ban 65-70 autóbusz-vezető hiányzott, ám ez nem okozott fennakadást a közszolgáltatási feladatainak ellátásában – hangsúlyozta a társaság. Helyzetét nehezíti, hogy a központi régióban erős a munkáltatói konkurencia, a DKV-nál viszont az a nehézség, hogy Debrecenben nincs lehetőség mástól elcsábítani munkavállalókat. A BKV Zrt. a feladatok ellátásához elégséges számú autóbusz-vezetővel rendelkezik, a megrendelt szolgáltatást túlóra elrendelésével, illetve egyéb módon teljesítik, de egyre nehezebb a távozó buszsofőrök pótlása.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!

Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×