Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Tényleg drasztikus sebességkorlátozást akar az EU

Tényleg drasztikus sebességkorlátozást akar az EU

Felére akarja csökkenteni az Európai Unió a súlyos közúti balesetek számát, ezért a jelenleginél több magas kockázatú területen vezetné be a 30 km/órás sebességkorlátozás.

Violeta Bulc Európai Unió közlekedésért felelős biztosa néhány napja úgy nyilatkozott, hogy az Európai Unió tagállamainak meg kell vizsgálniuk annak a lehetőségnek a bevezetését, hogy a városi területeken 30 km/órában korlátozzák a sebességet, mert ezzel az intézkedéssel hatásosan csökkenteni lehetne a személyi sérüléssel járó közlekedési balesetek számát.

A tagállamok szakminisztériumainak vezetői – köztük magyar részről Mernyei Ákos Péter, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) európai uniós és nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára - a Vallettai Nyilatkozatban köteleződtek el a közlekedésbiztonsági mutatók javítása érdekében tett erőfeszítések fokozása mellett - derül ki a szaktárca közleményéből. 

A nyilatkozat kimondja, hogy uniós szinten is változatlanul súlyos társadalmi probléma a közlekedési balesetben elhunytak és a súlyosan sérültek magas száma, ami elfogadhatatlan emberi szenvedést és gazdasági károkat okoz. A dokumentum megállapítja, hogy a 2010-ben jóváhagyott, a halálesetek számának megfelezésére irányuló törekvés elérésében a biztató kezdetek után valamelyes megtorpanás mutatható ki. A tagállamok ezért újabb célkitűzést rögzítenek, amelynek értelmében

a súlyos sérültek száma 2020 és 2030 között a kiinduló érték felére csökkentendő

az Európai Unióban.

A tagállamok egyebek mellett vállalják, hogy az érintett ágazati szereplőkkel közösen megvizsgálják a sebességkorlátozási övezetek kiterjesztésének lehetőségét is. Így

a jelenleginél több magas kockázatú területen lehetne érvényben legfeljebb 30 km/órás megengedett sebesség,

különösen ott, ahol emberek dolgoznak, kerékpároznak, vagy ahol gyerekek játszanak.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 7. 12:50
×
×
×
×