Nyolc ország – Franciaország, Németország, Ausztria, Svédország, Belgium, Norvégia, Dánia, Olaszország - közlekedési miniszterei aláírtak egy egyezményt, amelynek alapján versenykorlátozó intézkedéssorozatot szeretnének hozni a kelet-európai országok – Lengyelország, Bulgária, Magyarország, Románia – fuvarozói ellen – mondta a Teherfuvarozók Európai Szakszervezetének elnöke.
„Ez már el is kezdődött azzal, hogy a minimálbéreket a nyolcból öt országban már szabályozták, előbb-utóbb a másik háromban is fogják. Ennek kéne megfelelniük a kelet-európai fuvarosoknak. Azt mondják, hogy a tisztességtelen versenyben a hivatásos gépjárművezetők életszínvonala megy tönkre, de itt inkább arról van szó, hogy
a saját piacukat próbálják megvédeni a kelet-európai fuvarosoktól.
Ez sem túl tisztességes.”
Székely Sándor hangsúlyozta, az Európai Bizottság bevezette a nagyon jól hangzó minimálbért.
„Úgy néz ki, hogy ezt az ott dolgozó sofőrnek meg kell kapnia. De minden országban mások a minimálbér-szabályok és a törvényi előírások, ezeknek mindenféle szempontból lehetetlen megfelelni. Ezek a szabályok ugyan érvényben vannak,
nem ellenőrzik,
nem érkezett még egyetlen büntetés sem Ausztriából. Belebegtették, ha az Európai Bizottság nem foglalkozik ezekkel a törvényekkel úgy, ahogy a nyugat-európai fuvarosok szeretnék, ellenőrizni fogják, de addig nem teszik, mert
ők is tudják, hogy ez egy őrültség.”
A Teherfuvarozók Európai Szakszervezetének elnöke elmondta, lobbiznak, hogy ne úgy módosítsák ezeket a törvényeket, ami a kelet-európai fuvarosok számára hátrányos.