eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Nem divat már táblagépet venni

Nem divat már táblagépet venni

Idén is az okostelefon a legnépszerűbb árucikk a webáruházaknál. A karácsonyi időszakban 40 százalékkal nőtt ezek eladása - jelentette ki az InfoRádió kérdésére az Extreme Digital ügyvezető igazgatója. Várkonyi Balázs kiegészítette: idén 50 százalékkal nőtt a nagy háztartási gépek értékesítése is, miközben a táblagépek eladása nagy mértékben visszaesett.

„A karácsonyi időszak általában nagyon zsúfolt az internetes vállalkozásoknak. Természetesen panaszról nincs szó, mert ez azt is jelenti, hogy óriási bevételek és rengeteg csomag megy át az online áruházakon” - mondta az Extreme Digital ügyvezető igazgatója.

Várkonyi Balázs elmondta: ugyan a tendenciák nagyon hasonlóak, de bizonyos terméktípusok iránt sokkal inkább fokozódik az igény, mint mások iránt.

„Az idei évben a háztartási nagy gépek az online kereskedelemben az igazi slágerek. Ebben közel 50 százalékos növekedés volt az előző évhez képest, vagyis hatalmas, robbanásszerű növekedés történt”

- közölte az ügyvezető igazgató.

Várkonyi Balázs szerint a másik nagy terület, ami minden évben nagyon sokat fejlődik, az a mobiltelfonok piaca.

„Még mindig hatalmas a növekedés az okostelefonok piacán: az Extreme Digitalnál idén novemberben-decemberben 40 százalékkal nőtt ezeknek a termékeknek a kereslete a tavalyihoz képest. Ami óriás növekedés” - fogalmazott.

Nem divat már táblagépet venni

A táblagépek iránti keresletben viszont jelentős visszaesés látszik az előző évhez képest világszinten is – közölte a szakember.

„Gyakorlatilag akkorák már az okostelefonok kijelzői, hogy a táblagépek iránti érdeklődés csökken. Raádásul a forgalmazók, gyártók idén nem hoztak létre új táblagépeket. Emiatt is lehet, hogy ez most egy kevésbé népszerű ajándék” - indokolta a tendenciát Várkonyi Balázs.

Az olyan okos kiegészítők, eszközök viszont, amelyek az okostelefonokhoz használhatók – és akár alkalmazásokkal irányíthatóak – nagyon népszerűek

– tette hozzá.

A szakember kitért arra is, hogy a futárszolgálatoknak is ez a legkiemeltebb időszak.

„A tapasztalatok szerint a futárszolgálatok által szállított csomagok tíz százalékánál lehet csúszás – általában egy-két napos, extrém esetben három-négy napos csúszás. Ezért valamennyi várakozási idővel érdemes kalkulálni” - tanácsolta az Extreme Digital ügyvezető igazgatója.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×