eur:
393.1
usd:
363.59
bux:
72351.87
2024. július 4. csütörtök Ulrik

Magyarország továbbra is a térségi reklámpiac elején van

Tovább erősödött az online piac, már többet költenek a reklámozók az internetes médiában, közösségi oldalakon, mint a televíziókban - mondta a Café Communications partnere. Viniczai András hozzátette: újdonság az is a piacon, hogy az állam is megjelent a tíz legnagyobb reklámozó között.

A Közép-Kelet Európa tizennégy országát tartalmazó sorrendjében Magyarország a tavalyi évhez hasonlóan idén is Szlovénia mögött a második – mondta el a Café Communications partnere.

„Ez az előkelő helyezés elsősorban annak köszönhető, hogy a reklámgazdaság meglehetősen fejlett és sok pénz áramlik rajta keresztül. Másrészt pedig tavaly történt meg először, hogy többet költöttek a hirdetők az online-ban, mint a televízióban. Ez a folyamat megfelel a nyugat-európai trendeknek és erős, korszerű reklámgazdaságra utal” - emelte ki Viniczai András.

A szakember elmondta, a telekommunikáció, a gyógyszeripar és a kereskedelem a reklámköltések húzóágazatai, a térségre jellemző és már Magyarországon is érzékelhető, hogy az állam mint megrendelő bekerült a top tíz hirdetők közé.

„Az állami hirdetések egyre hangsúlyosabban befolyásolják a piac működését” - tette hozzá Viniczai András.

A térség valamennyi országában nőttek a reklámköltések. A növekvő reklámtortán belül tapasztalhatóak ezek átrendeződések, például az is, hogy Magyarországon a nyomtatott terület 6 százalékkal visszaesett – emelte ki a Café Communications partnere.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.07.05. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×