Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János

Magyarország továbbra is a térségi reklámpiac elején van

Tovább erősödött az online piac, már többet költenek a reklámozók az internetes médiában, közösségi oldalakon, mint a televíziókban - mondta a Café Communications partnere. Viniczai András hozzátette: újdonság az is a piacon, hogy az állam is megjelent a tíz legnagyobb reklámozó között.

A Közép-Kelet Európa tizennégy országát tartalmazó sorrendjében Magyarország a tavalyi évhez hasonlóan idén is Szlovénia mögött a második – mondta el a Café Communications partnere.

„Ez az előkelő helyezés elsősorban annak köszönhető, hogy a reklámgazdaság meglehetősen fejlett és sok pénz áramlik rajta keresztül. Másrészt pedig tavaly történt meg először, hogy többet költöttek a hirdetők az online-ban, mint a televízióban. Ez a folyamat megfelel a nyugat-európai trendeknek és erős, korszerű reklámgazdaságra utal” - emelte ki Viniczai András.

A szakember elmondta, a telekommunikáció, a gyógyszeripar és a kereskedelem a reklámköltések húzóágazatai, a térségre jellemző és már Magyarországon is érzékelhető, hogy az állam mint megrendelő bekerült a top tíz hirdetők közé.

„Az állami hirdetések egyre hangsúlyosabban befolyásolják a piac működését” - tette hozzá Viniczai András.

A térség valamennyi országában nőttek a reklámköltések. A növekvő reklámtortán belül tapasztalhatóak ezek átrendeződések, például az is, hogy Magyarországon a nyomtatott terület 6 százalékkal visszaesett – emelte ki a Café Communications partnere.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Háború, halál, béke – Ilyen volt a világ 2025-ben

2025-ben egy hosszú ideje óta tartó háborút sikerült befagyasztani, egy másik azonban – a béketervek ellenére – még a fegyverszünetig sem jutott. Körképünkben nem csak a világpolitikát meghatározó fegyveres konfliktusokat, de az év más fontos nemzetközi történéseit is áttekintjük.
Túlélte az első vihart az örökös válságország

Túlélte az első vihart az örökös válságország

Argentína 2025-ben átfogó gazdaságpolitikai irányváltást hajtott végre: Javier Milei elnök a korábbi államközpontú modellről egy piacalapú rendszerre helyezte át a gazdaság intézményeit. Az intézkedésekkel az elnök a fiskális fegyelem megteremtését, a tartósan magas infláció letörését és a tőke- és árfolyamkorlátok fokozatos feloldását célozta. Ahogy egy ilyen mértékű reform esetén az várható volt, az évet nagy sikerek és kudarcok váltakozása jellemezte, a viszonylagos stabilitást pedig csak az Egyesült Államok politikai és pénzügyi támogatása és Milei október végi választási győzelme hozta el.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×