„Az első hét hónapban 54 ezer személyautót és közel 12 ezer kis-haszongépjárművet helyeztek forgalomba. Ezek a számok már idézik a válság előtti időszak számait, főként a kishaszonjármű-piacon” - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének ügyvezető elnöke.
Hozzátette, hogy mindkét kategóriában jelentősebb a fejlődés, mint amit előre jósoltak.
„Valószínű, hogy az év végén jobb számaink lesznek, mint amire az év elején számítottunk” - fogalmazott Erdélyi Péter.
„A motorkerékpár-eladás júliusban ugyan csökkent, de összességében még mindig növekedett a piac. Ez örömteli, de még mindig nagyon kevés a forgalomba helyezett motorkerékpárok száma: az első hét hónapban 1600 darabot helyeztek forgalomba” - közölte.
„A nagyhaszonjárművek esetében bejött az a stagnálás, amelyet vártunk. Hónapról hónapra ingadozik, de összességében hét hónap alatt -1 százalékon van a piac, vagyis ez nagyjából stagnálásnak tekinthető” - ismertette a szakértő.
Elmondta, hogy a személyautó-vásárlók száma folyamatosan növekszik.
„Nemcsak a magánszemélyek, hanem az egy-két személyes vállalkozások tulajdonosai is vásárolnak autót. Emellett a vállalati vásárlások is növekszenek: a válság miatt elmaradt flottacseréket szépen-lassan pótolgatják” - részletezte.
A magyar autók átlagéletkora ugyanakkor továbbra is magas.
„A válság előtt ugyan 11 év alá csökkent az átlagéletkor, most azoban ez közel 14 év” - közölte.
„A kishaszonjárművek vásárlását pedig két évvel ezelőtt a MNB növekedési hitelprogramja lendítette meg. A 2,5 százalék kamatú hitelezési lehetőség maga után húzta a piaci kamatokat is, és ez utána is megmaradt. Emellett vannak azok a nagyfelhasználók, akik jelentős mennyiségben használnak haszonjárműveket emberek, szerszámok szállítására, a terepen való munkára” - sorolta Erdélyi Péter.
„Úgy tűnik, hogy a piac kezd trendszerűen helyreállni, úgy, ahogy a magyar piac felvevőképessége ezt predesztinálja”
- fogalmazott a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének ügyvezető elnöke.